Ön koşul dersleri
|
var
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Biyolog Hikmet BULDU, Biyolog Gonca DEMİR, Bio Nurgül Balcı
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik sunum ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Tıbbi Mikoloji Laboratuvarında uygulanan Tanı yöntemleri öğretilecek ve uygulamalar yaptırılacaktır
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi Mikrobiyoloji Yüksek Lisans programı içerisinde, haftada üç saat olarak verilen teorik ve uygulamalı bir derstir
|
1- |
Mantar infeksiyona neden olan mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi/ uygulama;Mikoljideki örnekler ve örnek alımları
|
2- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonların epidemiyolojisi/uygulama: Klinik örneklerin makroskopik inceleme ve Wood lambası ile bakı
|
3- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonların patogenezi/uygulama: Mikolojik boya hazırlama
|
4- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonların immunolojisi/uygulama: Mikolojik boya hazırlama
|
5- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonların klinik önemi/uygulama: Mikolojik besiyeri hazırlama
|
6- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonların örnek alma laboratuvara gönderme prosedurları/uygulama: Mikolojik besiyeri hazırlama
|
7- |
Klinik örneklerin direkt inceleme /uygulama:Klinik örneklerin direkt inceleme
|
8- |
Klinik örneklerin boyalı inceleme /uygulama:Klinik örneklerin boyalı inceleme
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Klinik örneklerin direkt antijenik inceleme/ uygulama:Klinik örneklerin direkt antijenik inceleme
|
11- |
Klinik örneklerin direkt moleküler inceleme/ uygulama:Klinik örneklerin direkt moleküler inceleme
|
12- |
Klinik örneklerin direkt moleküler inceleme/ uygulama:Klinik örneklerin direkt moleküler inceleme
|
13- |
Klinik örneklerin kültürü / uygulama:Klinik örneklerin kültürü
|
14- |
Kültürde üreyen Maya mantarların tanımlanması/uygulama:Maya mantarların tanımlanması
|
15- |
Kültürde üreyen küf mantarların tanımlanması/uygulama:Küf mantarların tanımlanması
|
16- |
Kültürde üreyen dimorfik mantarların tanımlanması/uygulama:Dimorfik mantarların tanımlanması
|
17- |
Kültürde üreyen mantarların serolojik tanımlanması/uygulama: mantarların serolojik tanımlanması
|
18- |
Kültürde üreyen mantarların moleküler tanımlanması/uygulama:Mantarların moleküler tanımlanması
|
19- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması /uygulama:Laboratuvar sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
20- |
FİNAL
|
1- |
İnsanlardaki mantar infeksiyonlarında doğru örnek alımı, laboratuvara gönderimi ve laboratuvarda kabul edilme kriterleri açıklayabilecek
|
2- |
Klinik örneklerin direkt ve boyalı incelemeleri uygulayabilecek
|
3- |
Klinik örneklerin direkt antijenik ve moleküler incelemeleri uygulayabilecek
|
4- |
Klinik örneklerin kültürüincelemeleri uygulayabilecek
|
5- |
Kültürde üreyen Maya mantarların tanımlanmasını yapabilecek
|
6- |
Kültürde üreyen küf mantarların tanımlanmasını yapabilecek
|
7- |
Kültürde üreyen dimorfik mantarların tanımlanmasını yapabilecek
|
8- |
Kültürde üreyen mantarların serololojik ve moleküler tanımlanmasını yapabilecek
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
1
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel ve Klinik Mikrobiyoloji. Editör Prof. Dr. Şemsettin Ustaçelebi. 1999 yılı basımı 1339 sayfa ISBN: 975-7467-77-4 2- Manuel of clinical microbiology(ed. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press,2009 Washington
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Manuel of clinical microbiology(ed. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2-Clinical Mycology (Anaissie EJ, McGinnis MR, Pfaller MA, Churchill Livingstone, İmprint of Elsevier Science ,2003 3-. CLSI Document. Reference Method Wayne, PA: Clinical and Laboratory Standards Institute; (2008-2010). 4- Medical mycology Topley Wilson’s Microbiology and Microbiol Infections (Merz WG, Hay RJ (eds). ). ASM Press.2005. P:43-68 5-Essential Procedure for Clinical Microbiology ( Isenberg HD (eds) ASM Press 6- Bailey Scott’s Diagnostic Microbiology The C.V.Mosby COMPANY
|
|