Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ZELİHA NİLÜFER NAHYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Z. Nilüfer Nahya
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, popüler kültür ve kitle kültürü hakkındaki görüşlerini ve çalışma konularını tanımayı, ilişkili kavram ve tartışmalar hakkında bilgi vermeyi, başlıca yayınlardan haberdar olunmasını ve ders kapsamındaki uygulamalarla bu konular hakkında analiz yeteneği kazanılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında ana ve temel tartışmaların Asya coğrafyasındaki örneklerle anlaşılması ve açıklanması, bu yönde analitik bir bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, mevcut popüler kültür ve kitle iletişimi çalışmaları ve tartışmaları kapsamında Asya coğrafyasında öne çıkan araştırmaları incelemektedir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve içeriği
|
2- |
Kültür Kavramı ve Kültürün Özellikleri
|
3- |
Küreselleşme, Teknoloji ve Yerellik
|
4- |
Frankfurt Okulu/Eleştirel Kuram
|
5- |
Kültürel Çalışmalar/Birmingham Okulu
|
6- |
Kimlik ve Televizyon
|
7- |
Tüketim ve Reklam
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Dizi ve Sinema
|
10- |
Yeni Medya
|
11- |
Moda ve Giyim Kültürü
|
12- |
Gündelik Hayatta İletişim
|
13- |
Asya''da Kitle Kültürü
|
14- |
Sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Asya''daki insan toplulukları hakkında bilgi edinir; bu çeşitliliğe dair farkındalık kazanır.
|
2- |
Farklı yaşam biçimleri, kültürel çeşitlik, kültürler arası ilişkiler gibi konularda kültürler arası karşılaştırma yapabilme kabiliyeti edinir.
|
3- |
Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel yaklaşımları öğrenir.
|
4- |
Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel metinleri inceler.
|
5- |
Asya''daki popüler kültür etkisini analiz etme becerisi kazanır.
|
6- |
Edebiyat, dil ve kültürün popüler kültür içindeki kullanılışını değerlendirme yeteneği kazanır.
|
7- |
Kitle iletişim araçlarının Asya halklarındaki etkileri hakkında yorum ve araştırma yapabilme becerisi edinir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
13
|
3
|
39
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kottak. C. P. Antropoloji. Ankara: Ütopya Yayınları.
Babacan, M.B. “Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni İnsanın Karakter Analizi” Folklor Edebiyat Dergisi. 295-306.
Williams, R. “Teknoloji ve Toplum” Doğu Batı-Popüler Kültür. 221-233
İmançer, Dilek. “Çağdaş Kimliğin Yapılanma Süreci ve Televizyon” Doğu Batı Dergisi/Kimlikler. Sayı 23. 233-250.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|