Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans > ASYA’DA POPÜLER KÜLTÜR VE KİTLE KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ASYA’DA POPÜLER KÜLTÜR VE KİTLE KÜLTÜRÜ İkinci düzey AÇD663 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ZELİHA NİLÜFER NAHYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Z. Nilüfer Nahya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, popüler kültür ve kitle kültürü hakkındaki görüşlerini ve çalışma konularını tanımayı, ilişkili kavram ve tartışmalar hakkında bilgi vermeyi, başlıca yayınlardan haberdar olunmasını ve ders kapsamındaki uygulamalarla bu konular hakkında analiz yeteneği kazanılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında ana ve temel tartışmaların Asya coğrafyasındaki örneklerle anlaşılması ve açıklanması, bu yönde analitik bir bakış açısını kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bu ders, mevcut popüler kültür ve kitle iletişimi çalışmaları ve tartışmaları kapsamında Asya coğrafyasında öne çıkan araştırmaları incelemektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve içeriği
2- Kültür Kavramı ve Kültürün Özellikleri
3- Küreselleşme, Teknoloji ve Yerellik
4- Frankfurt Okulu/Eleştirel Kuram
5- Kültürel Çalışmalar/Birmingham Okulu
6- Kimlik ve Televizyon
7- Tüketim ve Reklam
8- Ara Sınav
9- Dizi ve Sinema
10- Yeni Medya
11- Moda ve Giyim Kültürü
12- Gündelik Hayatta İletişim
13- Asya''da Kitle Kültürü
14- Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Asya''daki insan toplulukları hakkında bilgi edinir; bu çeşitliliğe dair farkındalık kazanır.
2- Farklı yaşam biçimleri, kültürel çeşitlik, kültürler arası ilişkiler gibi konularda kültürler arası karşılaştırma yapabilme kabiliyeti edinir.
3- Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel yaklaşımları öğrenir.
4- Popüler Kültür ve Kitle İletişimi konusundaki temel metinleri inceler.
5- Asya''daki popüler kültür etkisini analiz etme becerisi kazanır.
6- Edebiyat, dil ve kültürün popüler kültür içindeki kullanılışını değerlendirme yeteneği kazanır.
7- Kitle iletişim araçlarının Asya halklarındaki etkileri hakkında yorum ve araştırma yapabilme becerisi edinir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kottak. C. P. Antropoloji. Ankara: Ütopya Yayınları. Babacan, M.B. “Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni İnsanın Karakter Analizi” Folklor Edebiyat Dergisi. 295-306. Williams, R. “Teknoloji ve Toplum” Doğu Batı-Popüler Kültür. 221-233 İmançer, Dilek. “Çağdaş Kimliğin Yapılanma Süreci ve Televizyon” Doğu Batı Dergisi/Kimlikler. Sayı 23. 233-250.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar