Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİNEMA VE EDEBİYAT |
Birinci düzey |
ELIT209 |
Seçmeli |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, sınıf içi tartışma, analiz, sentez
|
Dersin amacı
|
Belirli edebiyat teorileri ve kavramları ışığında film incelemek, film eleştirisi yapabilme kabiliyetini arttırma
|
Dersin tanımı
|
Bu ders İngilizce (orjinal) dilde film izlemeyi, eleştirel bir bakış açısı ile edebiyat teorileri ışığında farklı türlere ait filmleri irdelemeyi gerektiren bir derstir.
|
1- |
Derse giriş, amaç ve kapsam
|
2- |
Ekosinema nedir? Amacı ve işlevi ve özellikleri nelerdir? Ekoeleştiri temel prensip ve felsefesi nedir?
The Constant Gardener adlı filmin ekoeleştirel açıdan incelenmesi
|
3- |
Life of Pi adlı filmin ekosinema olarak tartışılması
|
4- |
Fantasy nedir? Fantasy ve insan psikolojisi arasındaki ilişki nedir? Bir edebiyat türü olarak fantasy nedir?
Freud, Todorov ve Rosemary Jackson''un fantasy hakkındaki görüş ve teorileri nedir?
The Wizard of Oz filminin bu bağlamda incelenmesi
|
5- |
Dystopia nedir? amacı ve işlevi nedir? Distopik toplum ve edebiyat özellikleri nelerdir?
Althusser''in ideolojik devlet aygıtları nelerdir, nasıl işlev görürler?
Foucault ve Foucault''''''''''''''''nun güç, bilgi, söylem ve direniş hakkındaki görüşleri nedir?
Panoptican göz nedir? Nasıl yaratılır ve işlev görür?
|
6- |
1984 filminin dsytopia olarak incelenmesi
|
7- |
Apocalypse nedir? Amaç ve işlevi nedir? Apocalyptic edebiyat ve imgeleri nelerdir?
Children of Men Filminin bu bağlamda eleştirel incelemesi
|
8- |
Mid-term
|
9- |
Psikoanaliz yaklaşım ve teorileri
Freud ve Lacan
|
10- |
Shutter Island filminin psikoanalitik çözümlemesi
|
11- |
Yunan Mitolojisi
Mitler neden vardır? Mit ve kültür, mit ve din arasındaki ilişki nedir?
|
12- |
The Clash of Titans filminin mitoloji bağlamında incelenmesi
|
13- |
Postmodernizm
Kuantum teorisi, kaos teorisi, edebiyatta postmodern yaklaşımlar
Stranger Than Fiction filminin postmodern özellikler bağlamında incelenmesi (self-reflexivity, intertextuality, rejection of grand narratives, pastiche, chaos theory)
|
14- |
Feminism, Feminist Yaklaşımlar
Hours filminin feminist teoriler ışığında incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin farklı türdeki filmler konusunda bilgi ve farkındalığını arttırmak
|
2- |
Öğrencinin farklı film türlerini farklı edebi yaklaşım ve teoriler ile inceleyebilmesini sağlamak
|
3- |
Öğrencinin otantik dile maruz kalmasını sağlayarak dil yetisini arttırmak
|
4- |
Öğrenciye eleştirel bakış açısı kazandırmak
|
5- |
öğrencinin sentez ve analiz yapabilme yeteneğini ve becerisini arttırmak
|
6- |
Öğrenciden filmleri ders dışında izlemesi istenerek, öğrencinin kendi öğrenme sorumluluğunu almasını sağlamak, ders dışı araştırma, bilgi toplama, toplanılan bilgileri organize etme becerilerini geliştirmelerini sağlamak
|
7- |
Öğrencilerin eserleri sosyal, politik, kültürel, teorik ve tarihi bağlamda ele alabilme becerilerini geliştirmek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
6
|
30
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derz izlencesinde yer alan filmler izlenecek.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|