Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CÖNKLER VE MECMUALAR |
İkinci düzey |
TDE 550 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım
|
Dersin amacı
|
Türk sözlü kültürünün hazinesi değerinde olan cönklerdeki metinleri, okumayı ve bunları yazıya aktarmayı uygulamalı olarak öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Türk Halk Edebiyatında cönk ve mecmuaların önemi ve bu eserdeki folklor metinlerinin yazıya aktarılması.
|
1- |
Cönk ve mecmuaların Türk kültür tarihi bakımından önemi
|
2- |
Cönk ve mecmuaların karakteristik özellikleri-1
|
3- |
Cönk ve mecmuaların karakteristik özellikleri-2
|
4- |
İsmail Ünver’in “Çeviri Yazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler” ve Arap Harfli Türkçe Metinlerin Çevirisinde Karşılaşılan Yanlışlar” isimli makalelerinin incelenmesi
|
5- |
A. Mertol Tulum’un Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, (İstanbul 2000, Deniz Kitabevi) isimli kitabının incelenmesi.
|
6- |
Matbu Halk Edebiyatı metinlerinin okunması ve çevirisi-1
|
7- |
Matbu Halk Edebiyatı metinlerinin okunması ve çevirisi-2
|
8- |
ara sınav
|
9- |
Cönk ve mecmualardaki folklor metinlerini okuma ve yazıya aktarma çalışmaları-1
|
10- |
Cönk ve mecmualardaki folklor metinlerini okuma ve yazıya aktarma çalışmaları-2
|
11- |
Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-1
|
12- |
Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-2
|
13- |
Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-3
|
14- |
Genel değerlendirme ve tartışma.
|
15- |
yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cönk ve mecmuaların Türk kültür tarihi bakımından öneminin öğrenilmesi.
|
2- |
Cönk ve mecmuaların karakteristik özelliklerinin öğrenilmesi.
|
3- |
Cönk ve mecmuaların şekil ve içerik unsurlarının öğrenilmesi.
|
4- |
Cönk ve mecmuaların inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi.
|
5- |
Cönk ve mecmua örneklerinin okunması ve incelenmesi.
|
6- |
.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
CUNBUR; Müjgân (1974). “Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”, I. Uluslar arası Türk Folklor Semineri-(Bildiriler) içinde, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, s. 69-73.
SAKAOĞLU, Saim (1987). “Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri”, Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu [Elazığ], Ankara: Fırat Üniversitesi Yayınları, s. 219- 226.
YAVUZ, Orhan (1988). “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları [İstanbul], S. 54, s. 117-131.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TULUM, A. Mertol (2000). Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, İstanbul: Deniz Kitabevi.
ÜLKÜTAŞIR, M. Şakir (1986). “Halk Edebiyatı Araştırmalarında Cönklerin Değeri”, Türk Kültürü [Ankara], S. 60.
ÜNVER, İsmail (?). “Arap Harfli Türkçe Metinlerin Çevirisinde Karşılaşılan Yanlışlar”,
ÜNVER, İsmail (?). “Çeviri Yazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler”,
NOYAN, Bedri (1984). “Ayaşlı Abdi Efendi Cöngünün Tedkiki”, Halk Kültürü [İstanbul], c.I, S. 4, s. 101-115.
HORATA, Osman (?). “Klasik Edebiyatımıza Ait Metinlerin Neşrinde Karşılaşılan İmlâ İle İlgili Bazı Problemler”,
KAYA, Doğan- M. Sabri Koz (2000). Halk Hikâyeleri-I, İstanbul: Kitabevi Yayınları.
KORKMAZ, Zeynep (?). “Eski Osmanlı Kaynaklarının Yayınında Transkripsiyonla İlgili Değerlendirmeler”,
KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: III: 19. Yüzyılın İlk Yarısından Kalma İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 4, s. 10- 16.
KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: IV: 18. Yüzyıldan İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 5, s. 22-28.
KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: V: 19. Yüzyıldan Bir Aşık Cöngü”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 6, s. 10-16.
KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VI: 18. Yüzyıldan Kalma Bir ‘Güfte’ Cöngü”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ekim-Kasım-Aralık 2002, s. 17-25.
KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: IX: 19. Yüzyıl Ortalarından Küçük Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Temmuz-Ağustos-Eylül 2003 , s. 24-28.
KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VII: Parçalanmış Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ocak-Şubat-Mart 2003 , s. 39- 44.
KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VIII: Geçen Yüzyıldan Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Nisan-Mayıs-Haziran 2003 , s. 32-37.
KOZ, M. Sabri (2004). “Sermet Çifter’deki Yazmalar: II : Birkaç Eski Bilgi, Birkaç Lâtife ve Bir Lûgaz”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ocak-Şubat-Mart 2004 , s. 10- 16.
KUT, Günay (1984). “Bir Cönk Üzerine”, Halk Kültürü [İstanbul], c.I, S. 3, s. 75-85.
GÖKYAY, Orhan Şaik (1995). “Cönkler Üzerine”, Eski, Yeni ve Ötesi (Seçme Makaleler-1) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları, s. 73- 148.
GÖRKEM, İsmail (1995). “Adana Mıntıkası Maarif Mecmuası’nda Yayımlanan Cönklerle İlgili Yazılar”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. VII, S. 1-2, s. 73-76.
ASLANOĞLU, İbrahim (1976). “Geçen Yüzyıllarda Folklorumuza Işık Tutan Kaynaklar”, I. Uluslararası Türk Folklor Kongresi Bildirileri-(Bildiriler) içinde, s. 69-74.
|
|