Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Uluslararasi İlişkiler (y.l) > CÖNKLER VE MECMUALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CÖNKLER VE MECMUALAR İkinci düzey TDE 550 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım
Dersin amacı Türk sözlü kültürünün hazinesi değerinde olan cönklerdeki metinleri, okumayı ve bunları yazıya aktarmayı uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin tanımı Türk Halk Edebiyatında cönk ve mecmuaların önemi ve bu eserdeki folklor metinlerinin yazıya aktarılması.

Dersin içeriği
1- Cönk ve mecmuaların Türk kültür tarihi bakımından önemi
2- Cönk ve mecmuaların karakteristik özellikleri-1
3- Cönk ve mecmuaların karakteristik özellikleri-2
4- İsmail Ünver’in “Çeviri Yazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler” ve Arap Harfli Türkçe Metinlerin Çevirisinde Karşılaşılan Yanlışlar” isimli makalelerinin incelenmesi
5- A. Mertol Tulum’un Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, (İstanbul 2000, Deniz Kitabevi) isimli kitabının incelenmesi.
6- Matbu Halk Edebiyatı metinlerinin okunması ve çevirisi-1
7- Matbu Halk Edebiyatı metinlerinin okunması ve çevirisi-2
8- ara sınav
9- Cönk ve mecmualardaki folklor metinlerini okuma ve yazıya aktarma çalışmaları-1
10- Cönk ve mecmualardaki folklor metinlerini okuma ve yazıya aktarma çalışmaları-2
11- Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-1
12- Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-2
13- Öğrencilerin okuduğu cönklerdeki Halk Edebiyatı metinlerinin incelenmesi-3
14- Genel değerlendirme ve tartışma.
15- yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cönk ve mecmuaların Türk kültür tarihi bakımından öneminin öğrenilmesi.
2- Cönk ve mecmuaların karakteristik özelliklerinin öğrenilmesi.
3- Cönk ve mecmuaların şekil ve içerik unsurlarının öğrenilmesi.
4- Cönk ve mecmuaların inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi.
5- Cönk ve mecmua örneklerinin okunması ve incelenmesi.
6- .
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı CUNBUR; Müjgân (1974). “Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”, I. Uluslar arası Türk Folklor Semineri-(Bildiriler) içinde, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, s. 69-73. SAKAOĞLU, Saim (1987). “Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri”, Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu [Elazığ], Ankara: Fırat Üniversitesi Yayınları, s. 219- 226. YAVUZ, Orhan (1988). “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları [İstanbul], S. 54, s. 117-131.
Yardımcı Kaynaklar TULUM, A. Mertol (2000). Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, İstanbul: Deniz Kitabevi. ÜLKÜTAŞIR, M. Şakir (1986). “Halk Edebiyatı Araştırmalarında Cönklerin Değeri”, Türk Kültürü [Ankara], S. 60. ÜNVER, İsmail (?). “Arap Harfli Türkçe Metinlerin Çevirisinde Karşılaşılan Yanlışlar”, ÜNVER, İsmail (?). “Çeviri Yazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler”, NOYAN, Bedri (1984). “Ayaşlı Abdi Efendi Cöngünün Tedkiki”, Halk Kültürü [İstanbul], c.I, S. 4, s. 101-115. HORATA, Osman (?). “Klasik Edebiyatımıza Ait Metinlerin Neşrinde Karşılaşılan İmlâ İle İlgili Bazı Problemler”, KAYA, Doğan- M. Sabri Koz (2000). Halk Hikâyeleri-I, İstanbul: Kitabevi Yayınları. KORKMAZ, Zeynep (?). “Eski Osmanlı Kaynaklarının Yayınında Transkripsiyonla İlgili Değerlendirmeler”, KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: III: 19. Yüzyılın İlk Yarısından Kalma İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 4, s. 10- 16. KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: IV: 18. Yüzyıldan İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 5, s. 22-28. KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: V: 19. Yüzyıldan Bir Aşık Cöngü”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], S. 6, s. 10-16. KOZ, M. Sabri (2002). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VI: 18. Yüzyıldan Kalma Bir ‘Güfte’ Cöngü”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ekim-Kasım-Aralık 2002, s. 17-25. KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: IX: 19. Yüzyıl Ortalarından Küçük Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Temmuz-Ağustos-Eylül 2003 , s. 24-28. KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VII: Parçalanmış Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ocak-Şubat-Mart 2003 , s. 39- 44. KOZ, M. Sabri (2003). “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: VIII: Geçen Yüzyıldan Bir Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Nisan-Mayıs-Haziran 2003 , s. 32-37. KOZ, M. Sabri (2004). “Sermet Çifter’deki Yazmalar: II : Birkaç Eski Bilgi, Birkaç Lâtife ve Bir Lûgaz”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni [İstanbul], Ocak-Şubat-Mart 2004 , s. 10- 16. KUT, Günay (1984). “Bir Cönk Üzerine”, Halk Kültürü [İstanbul], c.I, S. 3, s. 75-85. GÖKYAY, Orhan Şaik (1995). “Cönkler Üzerine”, Eski, Yeni ve Ötesi (Seçme Makaleler-1) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları, s. 73- 148. GÖRKEM, İsmail (1995). “Adana Mıntıkası Maarif Mecmuası’nda Yayımlanan Cönklerle İlgili Yazılar”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. VII, S. 1-2, s. 73-76. ASLANOĞLU, İbrahim (1976). “Geçen Yüzyıllarda Folklorumuza Işık Tutan Kaynaklar”, I. Uluslararası Türk Folklor Kongresi Bildirileri-(Bildiriler) içinde, s. 69-74.

Ders ile ilgili dosyalar