Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KONUŞMA-ANLAMA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONUŞMA-ANLAMA II Birinci düzey JDE 334 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz-Yüze
Dersin amacı Dinleme-anlama yeteneğini N2 seviyesine çıkarır
Dersin tanımı Dinleme ve soru-cevap yöntemiyle pekiştirme

Dersin içeriği
1- Mesaj 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
2- Mesaj 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
3- Davet 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
4- Davet 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
5- İzin 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
6- İzin 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
7- Bilgi 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
8- Bilgi 2(resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
9- Ara sınav
10- Emir ve Talimat 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 4) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
11- Emir ve Talimat 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 4) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
12- Şikayet 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 5) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
13- Şikayet 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 5) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
14- Öneri 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) Radyo Draması
15- İzlenim 1 (resmi ve gayri resmi ifadeler) Radyo Draması
16- İzlenim 2 (resmi ve gayri resmi ifadeler) Radyo Draması
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japonca konuşma becerisi gelişir.
2- Japonca dinleme becerisi N2 seviyesi düzeyine çıkar
3- Japonca saygı dilini geliştirir.
4- Sözlü iletişimde N2 düzeyinde dil bilgisi yapılarını kullanır.
5- N2 seviyesinde dinlediği konuşmalarının içeriğini anlamaya başlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 4 68
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 9 1 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 9 1 9
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nihongo namachūkei : kiite oboeru hanashikata. Chū-jōkyū hen Shin Kanzen Masuta- (for JLPT) N2 Chokai
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar