Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey VPT 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Bu derste öğrencinin tezi ile ilgili konularda bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Literatür tarama
2- Literatür tarama
3- Literatür tarama
4- Tez konusunda temel bilgiler
5- Tez konusunda temel bilgiler
6- Tez konusunda temel bilgiler
7- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
8- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
9- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
10- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
11- Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
12- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
13- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
14- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
15- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
16- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisansüstü eğitim ile edinilen yeterliliklere bağlı olarak alan ile ilgili uzmanlık kazanmak
2- Uzmanlık alanıyla ilgili problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
3- Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
4- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
5- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
6- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 1 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 25 250
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 10 60
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 25 150
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 25 150
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar