Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZE VE SANAT |
Üçüncü düzey |
RESTS020 |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim elemanının anlatımı ile çeşitli etkinlik ve çalışmaların uygulandığı bir derstir. Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
|
Dersin amacı
|
Müzeciliğin tarihi türleri, müzelerin amaçları ve işlevleri ile ilgili bilgilerin öğrencilere kazandırılması, bunun yanında müze ve sanat, müze ve toplum konularında bilgi edinmelerinin sağlanması bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca gerçekleştirilecek proje çalışmaları ve müze ziyaretlerinde uygulanacak etkinlikler yoluyla müzelerin çalışma stratejileri ile sergileme biçimleri açıklanacaktır. Müzelerin çağdaş sanatı benimseme, taşıma ve ifade etme biçimlerinin açıklanması amacını taşımaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Müzecilik tarihine genel bir bakış ile dünyada ve ülkemizde gerçekleştirilen müzecilik çalışmalarının incelenmesi, müze türleri ve işlevleri hakkında bilgilendirmelerin yapılması, müze ziyaretleri ile eğitim etkinliklerinin gerçekleştirilerek projelerin hazırlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca bu ders süresince bu ve benzeri sorulara yanıt aranacaktır:
-Sanat, müzelerde nasıl ifade bulmaktadır?
-Sanat müzelerinde küratöryel çalışmalar nasıl gerçekleşmektedir?
-Çağdaş sanat müzeleri kendi bakış açılarını nasıl sunarlar?
-Ülkemiz ve dünyadaki önemli sanat müzelerinin sergileme biçimleri nelerdir?
|
1- |
Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin sürecinin anlatılması, amaçlar ve içerik açıklamaları. değerlendirme kriterleri ile puanlamalar hakkında bilgilendirmeler.
|
2- |
Temel müzecilik kavramlarının açıklanması. Dünyada ve ülkemizde müzecilik tarihinin gelişimsel öyküsü ve ilk örnekler üzerine açıklamalar.
|
3- |
Müzelerin işlevleri nelerdir? Çalışma stratejileri ve sergileme biçimlerine örneklemeler...
|
4- |
Müzelerin sınıflandırılması. Koleksiyonlarına göre müzeler: Endüstri, Arkeoloji, Tarih ve Etnografya Müzeleri.. Örnekler ve koleksiyonları ile ilgili inceleme çalışmaları...
|
5- |
Bilim, Ekono Müze ve Pleneteryumlar koleksiyonlarını sunuş stratejileri ile ilgili çalışmalar...
|
6- |
Bir müze ziyareti planlaması, ön araştırmalar, bağlantılar, hedef geliştirme, süreci planlama, döküman hazırlama ve çizelgeleştirmeler...
|
7- |
Ziyaretin gerçekleştirilmesi, kazanılan bilgi ve deneyimin paylaşılması, raporlanması sonuçlandırılması.
|
8- |
Vize
|
9- |
Sanat Müzeleri... koleksiyonları, sergileme stratejileri, kendilerini sunuş şekilleri...
|
10- |
Küratör kimdir? Küratörlerin çalışma stratejileri, Müze küratörleri, Bienal Küratörleri, Galeri küratörleri ve gerçekleştirdikleri çalışmalar.
|
11- |
Ülkemizden modern sanat müzeleri, çalışma stratejileri, son sergi, konsept ve içeriklerinin incelenmesi. CER Modern, İstanbul Modern, OMM Müzesi örnekleminde çalışma ve online ziyaretler...
|
12- |
Dünyadan modern sanat müzeleri, çalışma stratejileri, son sergi, konsept ve içeriklerinin incelenmesi TATE Modern, Solomon R Guggenheim Newyork, HamburgerBahnhof Çağdaş Sanat Müzesi Berlin, örnekleminde çalışma ve online ziyaretler...
|
13- |
Müze ve sanat üzerine makale incelemeleri
|
14- |
Çağdaş sanat nesneleri sergileme çalışmaları üzerine incelemeler.
|
15- |
Çağdaş sanat nesneleri ve enstelasyonların sergilenme biçimine bir örnek: Anish Cappour SSM''''de...
|
16- |
Müze ve sanat üzerine makale incelemeleri
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|