Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > MÜZE VE SANAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜZE VE SANAT Birinci düzey RESTS020 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanının anlatımı ile çeşitli etkinlik ve çalışmaların uygulandığı bir derstir. Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
Dersin amacı Müzeciliğin tarihi türleri, müzelerin amaçları ve işlevleri ile ilgili bilgilerin öğrencilere kazandırılması, bunun yanında müze ve sanat, müze ve toplum konularında bilgi edinmelerinin sağlanması bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca gerçekleştirilecek proje çalışmaları ve müze ziyaretlerinde uygulanacak etkinlikler yoluyla müzelerin çalışma stratejileri ile sergileme biçimleri açıklanacaktır. Müzelerin çağdaş sanatı benimseme, taşıma ve ifade etme biçimlerinin açıklanması amacını taşımaktadır.
Dersin tanımı Müzecilik tarihine genel bir bakış ile dünyada ve ülkemizde gerçekleştirilen müzecilik çalışmalarının incelenmesi, müze türleri ve işlevleri hakkında bilgilendirmelerin yapılması, müze ziyaretleri ile eğitim etkinliklerinin gerçekleştirilerek projelerin hazırlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca bu ders süresince bu ve benzeri sorulara yanıt aranacaktır: -Sanat, müzelerde nasıl ifade bulmaktadır? -Sanat müzelerinde küratöryel çalışmalar nasıl gerçekleşmektedir? -Çağdaş sanat müzeleri kendi bakış açılarını nasıl sunarlar? -Ülkemiz ve dünyadaki önemli sanat müzelerinin sergileme biçimleri nelerdir?

Dersin içeriği
1- Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin sürecinin anlatılması, amaçlar ve içerik açıklamaları. değerlendirme kriterleri ile puanlamalar hakkında bilgilendirmeler.
2- Temel müzecilik kavramlarının açıklanması. Dünyada ve ülkemizde müzecilik tarihinin gelişimsel öyküsü ve ilk örnekler üzerine açıklamalar.
3- Müzelerin işlevleri nelerdir? Çalışma stratejileri ve sergileme biçimlerine örneklemeler...
4- Müzelerin sınıflandırılması. Koleksiyonlarına göre müzeler: Endüstri, Arkeoloji, Tarih ve Etnografya Müzeleri.. Örnekler ve koleksiyonları ile ilgili inceleme çalışmaları...
5- Bilim, Ekono Müze ve Pleneteryumlar koleksiyonlarını sunuş stratejileri ile ilgili çalışmalar...
6- Bir müze ziyareti planlaması, ön araştırmalar, bağlantılar, hedef geliştirme, süreci planlama, döküman hazırlama ve çizelgeleştirmeler...
7- Ziyaretin gerçekleştirilmesi, kazanılan bilgi ve deneyimin paylaşılması, raporlanması sonuçlandırılması.
8- Vize
9- Sanat Müzeleri... koleksiyonları, sergileme stratejileri, kendilerini sunuş şekilleri...
10- Küratör kimdir? Küratörlerin çalışma stratejileri, Müze küratörleri, Bienal Küratörleri, Galeri küratörleri ve gerçekleştirdikleri çalışmalar.
11- Ülkemizden modern sanat müzeleri, çalışma stratejileri, son sergi, konsept ve içeriklerinin incelenmesi. CER Modern, İstanbul Modern, OMM Müzesi örnekleminde çalışma ve online ziyaretler...
12- Dünyadan modern sanat müzeleri, çalışma stratejileri, son sergi, konsept ve içeriklerinin incelenmesi TATE Modern, Solomon R Guggenheim Newyork, HamburgerBahnhof Çağdaş Sanat Müzesi Berlin, örnekleminde çalışma ve online ziyaretler...
13- Müze ve sanat üzerine makale incelemeleri
14- Çağdaş sanat nesneleri sergileme çalışmaları üzerine incelemeler.
15- Çağdaş sanat nesneleri ve enstelasyonların sergilenme biçimine bir örnek: Anish Cappour SSM''''de...
16- Müze ve sanat üzerine makale incelemeleri
17- Final
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar