Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > MATEMATIK ÖĞRETIMINDE KAVRAM YANILGILARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATIK ÖĞRETIMINDE KAVRAM YANILGILARI Birinci düzey MÖP 405 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Sevim SEVGİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders ile ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde kavram yanılgılarına temel olacak kavram ve konulara ilişkin bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının temel matematik kavram yanılgılarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi kavratılacaktır.
Dersin tanımı "Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.

Dersin içeriği
1- Tanışma
2- Kavram yanılgıları nedir?
3- Matematiksel Kavram Yanılgıları: Sebepleri
4- Matematiksel Kavram Yanılgıları: Çözüm Arayışları
5- Köklü sayılarda kavram yanılgıları
6- Üslü sayılarda kavram yanılgıları
7- Cumhuriyet Bayramı
8- Sayılarda Basamak Değer, Kavramı ve Öğrencilerin Yaşadığı Zorluklar
9- Ara Sınav
10- Çıkarma İşlemlerindeki Konusunda Karşılaşılan Zorluklar ve Öğrenme Güçlükleri
11- Toplama İşlemlerindeki Konusunda Karşılaşılan Zorluklar ve Öğrenme Güçlükleri
12- Ölçme Temel Bileşenleri ve Sık Karşılaşılan Kavram Yanılgıları
13- Birinci dereceden Tek Bilinmeyenli Denklemler ile ilgili Kavram Yanılgıları
14- Oran Konusunun Kavramsal Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri
15- Kesirlerde kavram yanılgıları
16- Negatif Sayılara ilişkin Zorluklar, Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Yönelik Öneriler
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı tanımlar.
2- Kavram yanılgısı çeşitlerini sıralar.
3- Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgıları açıklar.
4- ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri uygular.
5- Konu alanın özelliklerine açıklar.
6- Ortaokul öğrencilerinin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 7 7
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Akkoç, H., (2015) Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. 4. Baskı, Ankara: Pegem Yayınevi. Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Akkoç, H., (2015) İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, 5. Baskı, Ankara: Pegem Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar