Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Sevim SEVGİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde kavram yanılgılarına temel olacak kavram ve konulara ilişkin bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının temel matematik kavram yanılgılarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi kavratılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
"Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.
|
1- |
Tanışma
|
2- |
Kavram yanılgıları nedir?
|
3- |
Matematiksel Kavram Yanılgıları: Sebepleri
|
4- |
Matematiksel Kavram Yanılgıları: Çözüm Arayışları
|
5- |
Köklü sayılarda kavram yanılgıları
|
6- |
Üslü sayılarda kavram yanılgıları
|
7- |
Cumhuriyet Bayramı
|
8- |
Sayılarda Basamak Değer, Kavramı ve Öğrencilerin Yaşadığı Zorluklar
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Çıkarma İşlemlerindeki Konusunda Karşılaşılan Zorluklar ve Öğrenme Güçlükleri
|
11- |
Toplama İşlemlerindeki Konusunda Karşılaşılan Zorluklar ve Öğrenme Güçlükleri
|
12- |
Ölçme Temel Bileşenleri ve Sık Karşılaşılan Kavram Yanılgıları
|
13- |
Birinci dereceden Tek Bilinmeyenli Denklemler ile ilgili Kavram Yanılgıları
|
14- |
Oran Konusunun Kavramsal Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri
|
15- |
Kesirlerde kavram yanılgıları
|
16- |
Negatif Sayılara ilişkin Zorluklar, Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Yönelik Öneriler
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı tanımlar.
|
2- |
Kavram yanılgısı çeşitlerini sıralar.
|
3- |
Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgıları açıklar.
|
4- |
ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri uygular.
|
5- |
Konu alanın özelliklerine açıklar.
|
6- |
Ortaokul öğrencilerinin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
7
|
7
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Akkoç, H., (2015) Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. 4. Baskı, Ankara: Pegem Yayınevi.
Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Akkoç, H., (2015) İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri, 5. Baskı, Ankara: Pegem Yayınevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|