1- |
Dilin tanımı, konuşma ve yazı dilinin özellikleri, kullanım alanları, farklılıkları ve benzer yönleri ele alınacak.
|
2- |
Bilgi ve fikirleri paylaşma sürecinde dilin ve dil birliliğinin önemi, milli bilincin ve millet olmanın temel unsuru olarak dilin yaşamsal boyut üzerinde durulacak.
|
3- |
Dilin iletişimsel işlevi, dilsel iletişimde rol oynayan temel etmenler, karşılıklı görüş alış veriş sürecinin devamlılığında dilin yaşamsal boyutu ele alınacak.
|
4- |
Dilin kişiler arası iletişimdeki rolü; göndergesellik İşlevi, ileti işlevi, anlamsallık işlevi, çağrı işlevi, ilişki işlevi ve üst dil işlevleri üzerinde durulacak.
|
5- |
Etkili bir iletişimde dilin nitelik, nicelik, bağlantı ve üslup özellikleri örneklerle anlatılacak.
|
6- |
Erdemlerin, değerlerin, sanatın ve kültürün oluşmasında ve aktarılmasında dilin ve dil birliğinin temel özellikleri üzerinde durulacak.
|
7- |
Kültür tanımları, kültürün temel özellikleri ve milli kültür üzerinde durularak kültür ve dil ilişkisi anlatılacak.
|
8- |
Kültür ve dil üzerine Ziya Gökalp, Cemil Meriç, Şerif Mardin ve Nurettin Topçu eserlerinden aktarımlar yapılacak.
|
9- |
Aynı konuya devam edilecek
|
10- |
Dilin sanatsal işlevi ile kullanıldığı bir iletişim alanı olarak edebiyatın önemi, kültürün sistemli bir biçimde işlenip uygarlığa dönüşmesinde yazı dilinin edebi eserler üzerinden aktarımı üzerinde durulacak.
|
11- |
Kültürün edebiyata kazandırdığı derinlikler ve edebiyatın da kültüre kattığı canlılıklar üzerinde durulacak ve bu ilişkide dilin fonksiyonu üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda öğrencilerden Ahmet Hamdi Tanpınar''ın Beş Şehir isimli eserini okumaları istenecek.
|
12- |
Ahmet Hamdi Tanpınar''ın Beş Şehir isimli eserinden yola çıkılarak dilin zenginliği, kullanım biçimleri ve anlamsal boyutları tartışılacak.
|
13- |
Aynı eserde dil, kültür ve edebiyat düzleminde kültürel değerler ve bu değerlerin edebi üslupla nasıl aktarıldığı üzerinde durulacak.
|
14- |
Günümüz iletişim araçları ve sosyal medya üzerinden dil ve kültür üzerinde hassasiyet göstermenin toplumsal görevlerimiz bağlamında ne anlama geldiği tartışma konusu yapılacak.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|