Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > PERVANE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERVANE Birinci düzey UGMB 313 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SELİM TANGÖZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TUĞRUL OKTAY - YRD.DOÇ. DR. SELİM TANGÖZ - ÖĞR. GÖR. CEVAHİR TARHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uçak motorlarında kullanılan pervane ve sistemlerinin tanıtılması
Dersin tanımı Pervane ve sistemleri

Dersin içeriği
1- Temel Bilgiler
2- Blade eleman teorisi
3- Pervane Yapısı
4- Pervane Yapısı
5- Pervane Hatve kontrolü
6- Pervane Hatve kontrolü
7- Ara Sınav
8- Pervane Senkronizasyonu
9- Pervane Senkronizasyonu
10- Pervanenin Buzdan korunması
11- Pervane Bakımı
12- Pervane Bakımı
13- Pervane Bakımı
14- Pervanenin Korunması ve Depolanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pervaneye ait terimleri tanımlar
2- Pervaneye etkiyen kuvvetleri bilir
3- Pervanenin yapısını bilir
4- Hatve değiştirme sistemlerini ve elemanlarını bilir
5- Pervane senkronizasyon sistemini bilir
6- Pervaneyi buzdan koruyan sistemleri bilir
7- Pervanede statik, dinamik ve aerodinamik balanslama işlemlerini bilir
8- Pervanenin depolanma işlemlerini bilir
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TTS Module 17 - Propeller
Yardımcı Kaynaklar ICAT Module 17 - Propeller

Ders ile ilgili dosyalar