Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Genetik (doktora) > MENDEL KALITIMINA YMAYAN GENETİK HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MENDEL KALITIMINA YMAYAN GENETİK HASTALIKLAR Üçüncü düzey GEN 603 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Mendel Kalıtımına Uymayan Genetik Hastalıklar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Mendelian kalıtım kalıplarına uymayan genetik hastalıkları ve kalıtımlarını inceleyen bilim

Dersin içeriği
1- Çok genli kalıtımın özellikleri
2- Çok genli kalıtımın çeşitleri
3- Multifaktöriyel kalıtılan hastalıklar
4- Multifaktöriyel kalıtılan hastalıklarda ortam etkisi
5- Mitokondriyal kalıtım
6- Gonozomal mozaisizim
7- Vize
8- Uniparental dizomi
9- Genomik imprinting
10- Multifaktöriyel hastalıklarda Tanı yöntemleri
11- Multifaktöriyel hastalıklarda Tedavi yöntemleri
12- Multifaktöriyel Hastalıklara örnekler
13- Multifaktöriyel Hastalıklara örnekler
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok genli kalıtımın çeşitleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Multifaktöriyel kalıtılan hastalıklar ve hastalıklara ortam etkisi hakkında bilgi sahibi olmak
3- Mitokondriyal kalıtım gonozomal mozaisizim, uniparental dizomi ve genomik imprintingin hastalıkların oluşumundaki rolü, bu tür hastalıkların kliniği tanı ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Mendeliyen kalıtıma uygmayan hastalıkların klinik tanı ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar 1-Russell, Peter J. (2006). iGenetics: A Mendelian Approach. San Francisco: Pearson Education, Inc. pp. 649–650. 2-Klug, William S.; Michael R. Cummings; Charlotte A. Spencer (2006). Concepts of Genetics. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc. p. 215.

Ders ile ilgili dosyalar