Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ISI AKTARIMI |
Birinci düzey |
GM 202 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ORHAN KEKLİKCİOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Isı aktarımı ile ilgili problemlerinin çözümünde gerekli olan temel yasa ve formüllerin öğrenciye öğretilmesi. Isı aktarımı ve ısı değiştirici tasarım problemlerinin çözümlenmesinde öğrencilere, problemin tanımlanması, formüle edilmesi ve çözüm tekniklerinin öğretilmesinin yanı sıra matematik ve fen bilgisi bilgilerini de kullanmanın yol ve yöntemlerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Isı aktarımının temel ilkeleri; iletim, taşınım ve ışıma. Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi. Isıl direnç. Taşınım bağıntıları. Isı aktarımı katsayılarının hesaplanmasında kullanılan ampirik bağıntılar; Zorlamalı taşınım, doğal taşınım, yoğunlaşma ve kaynama. Isı değiştirici tasarımı. Işıma ile ısı aktarımı. Geçici rejimde ısı aktarımı.
|
1- |
Isı Aktarımının Temel İlkeleri
|
2- |
İletim mekanizmasıyla ısı aktarımı
|
3- |
İletim mekanizmasıyla ısı aktarımı ve problem çözümü
|
4- |
Akışkanlarda zorlamalı konveksiyon yoluyla ısı aktarımı
|
5- |
Konvektif ısı aktarım katsayısının hesaplanması, problem çözümü
|
6- |
Doğal konveksiyon, yoğunlaşma ve kaynama
|
7- |
Doğal konveksiyon, yoğunlaşma ve kaynama, problem çözümü
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı
|
10- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı, problem çözümü
|
11- |
Isı değiştirici tipleri ve tasarımı, problem çözümü
|
12- |
Işıma mekanizması ile ısı aktarımı
|
13- |
Geçici rejimde ısı aktarımı
|
14- |
Geçici rejimde ısı aktarımı, problem çözümü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Isı geçişi problemlerine uygun kütle, momentum ve enerji korunum denklemlerini yazabilmek
|
2- |
Isıl potansiyel ve ısıl dirençlerle ısı geçişini tanımlayabilmek.
|
3- |
Katı akışkan ısı geçişi etkileşimini (ısı taşınımını) anlamak, uygun korelasyonu kullanarak ısı geçişi hesabını yapabilmek ve ortamın sıcaklık dağılımını bulabilmek
|
4- |
Kaynama ve yoğuşma problemlerinde ısı geçişi hesabı için uygun korelasyonu seçebilmek
|
5- |
Isı geçişi problemini analitik ve yaklaşık yöntemlerle çözmek
|
6- |
Yüzey ısı ışınımını ve ışınım özelliklerini anlamak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
10
|
130
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Isı ve Kütle Transferleri (Pratik Bir Yaklaşım),İzmir Güven Kitabevi/Akademik Kitaplar Dizisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Warren McCabe, Julian Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill 2004
|
|