Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektronik Mühendisliği (y.l.) > SÜRANTRENMAN , YORGUNLUK VE TOPARLANMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜRANTRENMAN , YORGUNLUK VE TOPARLANMA İkinci düzey EGF 525 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, Sunumlar ve edğitim CD'ler
Dersin amacı Sağlıklı bir spor için sürantrenman, yorgunluk gibi parametreleri açıklamak.
Dersin tanımı Sürantrenman, Overreaching ve yorgunluk kavramlarını tanımlamak

Dersin içeriği
1- The concepts of the fatique, overreaching and overtraining
2- Types and causes fatique
3- Describe clinical fatigue
4- Mental and physical fatique semptoms
5- Identify warning signs for serious illness
6- Fatique effects of formed in athletes
7- Identify risk factors for iron deficiency
8- Energy sourses and physical activity levels
9- The fatique in the anaerobic and aerobik activities
10- Recovery, Energy consumption and its outcomes
11- Amino acides and proteins for enerji sourses
12- The level of energy consumption and body temperature control
13- Identify common infectious causes of fatigue
14- Describe screening, diagnostic and general treatment options for depression
15- The defining of overtraining, causes and symptoms
16- The defining of Overreaching, causes and symptoms
17- Term presentation and general evaluation
18- Final exam
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yorgunluk, sürantrenman ve overreaching'in tanımlanması
2- Yorgunluk, sürantrenman ve overreaching belirtileri
3- Mental ve fiziksel yorgunluğun bulgularının tanınması
4- Toparlanma sürecinde görülen olayların takibi
5- Toparlanma sürecinin karakteristiği
6- Yorgunluk ve Ağır egzersizde vücut ısısının kontrolü
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar