Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER VİROLOJİYE GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
TIB 511 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve interaktif eğitim
|
Dersin amacı
|
Moleküler virolojinin temel konularını ve viroloji-insan hastalıkları arasındaki ilişkileri öğrencilere öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Moleküler viroloji, virus replikasyonu ve virus genetiği
|
1- |
Virüs tanımı, yapısı ve özellikleri
|
2- |
Virüs genomu; virüs çeşitleri
|
3- |
Virüslerle çalışma yöntemleri
|
4- |
Virüslerin çoğalması
|
5- |
RNA fajlarının özellikleri
|
6- |
Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüs (VSV)
|
7- |
Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özellikleri
|
8- |
Retroviruslerin yapısı ve özellikleri
|
9- |
SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyon
|
10- |
Retrovirus ve onkogen ilişkisi
|
11- |
Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özellikleri
|
12- |
İnterferonlar
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Virüs tanımı, yapısı ve özelliklerini öğrenmek
|
2- |
Virüs genomu; virüs çeşitlerini öğrenmek
|
3- |
Virüslerle çalışma yöntemlerini kavramak
|
4- |
Virüslerin çoğalması; RNA fajlarının özelliklerini öğrenmek
|
5- |
Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüsü (VSV)öğrenmek
|
6- |
Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özelliklerini kavramak
|
7- |
Retroviruslerin yapısı ve özelliklerini anlamak
|
8- |
SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyonu öğrenmek
|
9- |
Retrovirus ve onkogen ilişkisive Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özelliklerini öğrenmek
|
10- |
İnterferonları kavramak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
9
|
117
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Ş. Çelebi. Genel Viroloji, I. Baskı, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1992.
2. B. Lewin. Genes VI, Oxford University Press, Oxford, 1997.
3. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996.
4. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988.
5. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006.
6. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir.
7. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates.
8. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Web sayfaları ve ilgili makaleler
|
|