Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER VİROLOJİYE GİRİŞ |
Birinci düzey |
TIB 511 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve interaktif eğitim
|
Dersin amacı
|
Moleküler virolojinin temel konularını ve viroloji-insan hastalıkları arasındaki ilişkileri öğrencilere öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Moleküler viroloji, virus replikasyonu ve virus genetiği
|
1- |
Virüs tanımı, yapısı ve özellikleri
|
2- |
Virüs genomu; virüs çeşitleri
|
3- |
Virüslerle çalışma yöntemleri
|
4- |
Virüslerin çoğalması
|
5- |
RNA fajlarının özellikleri
|
6- |
Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüs (VSV)
|
7- |
Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özellikleri
|
8- |
Retroviruslerin yapısı ve özellikleri
|
9- |
SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyon
|
10- |
Retrovirus ve onkogen ilişkisi
|
11- |
Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özellikleri
|
12- |
İnterferonlar
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Virüs tanımı, yapısı ve özelliklerini öğrenmek
|
2- |
Virüs genomu; virüs çeşitlerini öğrenmek
|
3- |
Virüslerle çalışma yöntemlerini kavramak
|
4- |
Virüslerin çoğalması; RNA fajlarının özelliklerini öğrenmek
|
5- |
Viroidler, poliovirusler, rhinovirusler, vesicular stomatitis virüsü (VSV)öğrenmek
|
6- |
Rabies virüs, influenza virüs ve reovirus özelliklerini kavramak
|
7- |
Retroviruslerin yapısı ve özelliklerini anlamak
|
8- |
SV40, polyoma virüs ve papillomaviruslerin özellikleri; DNA virüslerinde transformasyonu öğrenmek
|
9- |
Retrovirus ve onkogen ilişkisive Epstein-barr virüsü, hepatit B virüsü ve HIV virüsü özelliklerini öğrenmek
|
10- |
İnterferonları kavramak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
9
|
117
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Ş. Çelebi. Genel Viroloji, I. Baskı, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1992.
2. B. Lewin. Genes VI, Oxford University Press, Oxford, 1997.
3. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996.
4. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988.
5. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006.
6. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir.
7. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates.
8. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Web sayfaları ve ilgili makaleler
|
|