Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > HÜCRE İÇİ SİNYAL İLETİM MEKANİZMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE İÇİ SİNYAL İLETİM MEKANİZMALARI İkinci düzey VGB 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik açıklama, soru-cevap, danışma, sunum
Dersin amacı Ders, hücre içi sinyal iletim sisteminin nasıl çalıştığını anlamasını ve bunun moleküler uygulamalarının nasıl yapılabileceğinin kavranmasını amaçlar.
Dersin tanımı Hücrelerin çevresel uyarılara nasıl yanıt verdiğini, hücre içindeki sinyal yollarını, ikinci habercileri, reseptörlerin işlevlerini ve bu mekanizmaların hücresel faaliyetlerle olan ilişkisi incelenmektedir.

Dersin içeriği
1- Hücre iletişiminin genel ilkeleri
2- G protein bağlı hücre yüzey reseptörleri ile sinyal iletimi 1
3- G protein bağlı hücre yüzey reseptörleri ile sinyal iletimi 2
4- Enzim bağlı hücre yüzey reseptörleri ile sinyal iletimi 1
5- Enzim bağlı hücre yüzey reseptörleri ile sinyal iletimi 2
6- Düzenlenmiş proteolize bağımlı sinyal iletim yolakları 1
7- Düzenlenmiş proteolize bağımlı sinyal iletim yolakları 2
8- Arasınav
9- Reseptör yapısı ve dinamiği
10- Reseptör aktivasyonu
11- Transmembranal sinyal transdüksiyonu ve sonradan gelişen olaylar
12- Ligand-reseptör etkileşimi
13- Hücre proliferasyonu ile ilgili sinyal ileti sistemleri
14- Hücre proliferasyonu ile ilgili sinyal ileti sistemlerinin moleküler uygulama teknikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre İçi Sinyal İletim Temel Kavramlarını Öğrenme
2- Sinyal Yollarını Tanımlayabilme
3- Hücre İçi İletişim Mekanizmalarını Değerlendirme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 11 11
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar