Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI |
İkinci düzey |
BSM519 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOKTUR.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİNAN GERÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR.
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI, YARARLARI, UYGULANMA ŞEKİLLERİ, DERECELENDİRME, MEVZUAT BİLGİLERİNİ VERMEKTİR.
|
Dersin tanımı
|
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI DAĞINIK ARAZİ PARÇALARININ BİRLEŞTİRLMESİ YOLUYLA ÜRETİMDE ARTIŞLAR SAĞLAMAYI HEDEFLEYEN BİR UYGULAMADIR.
|
1- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI
|
2- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ YARARLARI
|
3- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA MEVZUAT
|
4- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA DERECELENDİRME
|
5- |
VERİLERİN ELDE EDİLMESİ
|
6- |
SULAMA ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
|
7- |
DRENAJ ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
|
8- |
VİZE
|
9- |
YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
|
10- |
YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
|
11- |
ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
|
12- |
ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
|
13- |
ENEL DEĞERLENDİRME
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI BİLİNİR.
|
2- |
TOPLULAŞTIRMA MEVZUATI BİLİNİR.
|
3- |
DERECENLENDİRMEDEKİ ESASLAR BİLİNİR.
|
4- |
DERECELENDİRMEYİ YAPABİLİR.
|
5- |
TOPLULAŞTIRMA YAPILAN YERLERDEKİ TASARIMI UYGULAYABİLİR.
|
6- |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMADAKİ SULAMA VE DRENAJ ŞEBEKELERİNİN DÜZENLENMESİ YAPILABİLİR.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
1
|
13
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
3
|
39
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ARAZİ TOPLULAŞTIRMA, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAK. YAYINLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI PLANLAMA VE PROJELENMESİ, DORA YAYINEVİ
|
|