Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI İkinci düzey BSM519 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI, YARARLARI, UYGULANMA ŞEKİLLERİ, DERECELENDİRME, MEVZUAT BİLGİLERİNİ VERMEKTİR.
Dersin tanımı ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI DAĞINIK ARAZİ PARÇALARININ BİRLEŞTİRLMESİ YOLUYLA ÜRETİMDE ARTIŞLAR SAĞLAMAYI HEDEFLEYEN BİR UYGULAMADIR.

Dersin içeriği
1- ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI
2- ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ YARARLARI
3- ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA MEVZUAT
4- ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA DERECELENDİRME
5- VERİLERİN ELDE EDİLMESİ
6- SULAMA ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
7- DRENAJ ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
8- VİZE
9- YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
10- YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
11- ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
12- ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
13- ENEL DEĞERLENDİRME
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI BİLİNİR.
2- TOPLULAŞTIRMA MEVZUATI BİLİNİR.
3- DERECENLENDİRMEDEKİ ESASLAR BİLİNİR.
4- DERECELENDİRMEYİ YAPABİLİR.
5- TOPLULAŞTIRMA YAPILAN YERLERDEKİ TASARIMI UYGULAYABİLİR.
6- ARAZİ TOPLULAŞTIRMADAKİ SULAMA VE DRENAJ ŞEBEKELERİNİN DÜZENLENMESİ YAPILABİLİR.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 1 13
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ARAZİ TOPLULAŞTIRMA, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAK. YAYINLARI
Yardımcı Kaynaklar ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI PLANLAMA VE PROJELENMESİ, DORA YAYINEVİ

Ders ile ilgili dosyalar