Ön koşul dersleri
|
Belirtilmemiş
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Eugene Steele
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, Sunum
|
Dersin amacı
|
Dersin başarılı şekilde tamamlanmasının ardından, öğrenci, verilen türün tarihine, konuyla bağlatılı kelime bilgisine ve ilgili içeriğe hakim olacaktır.
|
Dersin tanımı
|
İngiliz Kısa Hikayelerine odaklanıp 19. ve 20. yüzyıl Avrupalı ve Amerikalı temsilcilerin ürettikleri eserler üzerinde durarak eser değerlendirmesi yapıyoruz. İngilizce konuşan diğer ülke ve kültürlerin eserlerini de inceliyoruz.
|
1- |
Course Introduction: Poe, "The Cask of Amontillado."
|
2- |
Maupassant, "The Necklace."
|
3- |
Checkhov, "The Darling."
|
4- |
Joyce, "Araby."
|
5- |
Hemingway, "The Killers."
|
6- |
Kafka, "A Hunger Artist."
|
7- |
Lawrence, "The rocking-Horse Winner."
|
8- |
Mansfield, "The Garden Party."
|
9- |
O'Connor, "A Good Man is Hard to Find."
|
10- |
Baldwin, "Sonny's Blues."
|
11- |
Updike, "A&P"
|
12- |
Atwood, "Happy Endings."
|
13- |
Gordimer, "The Moment Before."
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenci işlenen türün tarihiyle ilgili bilgi sahibi olacaktır.
|
2- |
Öğrenci işlenen türün kelime bilgisine hakim olacaktır.
|
3- |
Öğrenci işlenen türle ilgili alanlarda bilgi sahibi olacaktır.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
20
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
5
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Birçok hikayenin çevrimiçi kopyaları. -The Art of Brevity, Winther et al. Univ. of South Carolina Press, 2004
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|