Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME II |
Birinci düzey |
HEM 101 |
Zorunlu |
2 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YELİZ SÜRME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Okuma, aktif katılım ve gözlem, rapor hazırlama.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin öğrenmeyi öğrenme süreçleri ile ilgili farkındalığını arttırmak; sportif, sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin kişisel ve kendi öğrenme sürecini fark etmesini ve sportif, sanatsal, kültürel faaliyetlerle kişisel gelişimine ve öğrenme süreçlerine katkı sağlayan etkinlikleri içerir.
|
1- |
Derse giriş ve programın açıklanması
|
2- |
En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
3- |
En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
4- |
En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
5- |
Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
|
6- |
Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
|
7- |
Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
|
8- |
Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik bir makale okur ve özet sunar.
|
9- |
Çevre sağlığı ile ilgili konularda etkinliklere (webinar, belgesel, söyleşi, panel vb.) katılır ve kanıt sunar.
|
10- |
Salgın ve afetler gibi sosyal konularda etkinliklere (webinar, söyleşi, panel vb.) katılır ve kanıt sunar.
|
11- |
İletişim becerilerini geliştirmeye ilişkin bir faaliyette (video izleme, kitap okuma, makale okuma) bulunur ve rapor sunar.
|
12- |
Sağlığın tanımına uygun olarak kendi sağlığını değerlendiren en az bir sayfalık bir kompozisyon yazar.
|
13- |
İnsan, sağlık ve çevre konularında öğretim hedeflerine uygun bir eğitim yapar ve video kaydı çeker.
|
14- |
İngilizce olarak kendini tanıtan ( ailesi, hobileri vb.) kısa bir yazı yazar.
|
15- |
Dersin genel değerlendirmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci kendi öğrenme sürecini tartışır.
|
2- |
Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik bilgiyi araştırır.
|
3- |
Kitap okuma ve yorumlama becerisini geliştirir.
|
4- |
Bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
|
5- |
Akademik ve entelektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
|
6- |
Toplumsal konularda sorumluluk projesinde yer alır.
|
7- |
Çevrenin korunmasına yönelik faaliyetlere katılarak bireysel, sosyal ve mesleki gelişimini destekler.
|
8- |
Yabancı dilde yazdığı yazı, katıldığı dil kursu veya okuduğu makale ile yabancı dil becerisini geliştirir.
|
9- |
Katılım gösterdiği etkinliklerin etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
|
10- |
İletişim becerilerini geliştirmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|