Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME II Birinci düzey HEM 101 Zorunlu 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YELİZ SÜRME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Okuma, aktif katılım ve gözlem, rapor hazırlama.
Dersin amacı Öğrencinin öğrenmeyi öğrenme süreçleri ile ilgili farkındalığını arttırmak; sportif, sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Öğrencinin kişisel ve kendi öğrenme sürecini fark etmesini ve sportif, sanatsal, kültürel faaliyetlerle kişisel gelişimine ve öğrenme süreçlerine katkı sağlayan etkinlikleri içerir.

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve programın açıklanması
2- En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
3- En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
4- En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
5- Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
6- Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
7- Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
8- Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik bir makale okur ve özet sunar.
9- Çevre sağlığı ile ilgili konularda etkinliklere (webinar, belgesel, söyleşi, panel vb.) katılır ve kanıt sunar.
10- Salgın ve afetler gibi sosyal konularda etkinliklere (webinar, söyleşi, panel vb.) katılır ve kanıt sunar.
11- İletişim becerilerini geliştirmeye ilişkin bir faaliyette (video izleme, kitap okuma, makale okuma) bulunur ve rapor sunar.
12- Sağlığın tanımına uygun olarak kendi sağlığını değerlendiren en az bir sayfalık bir kompozisyon yazar.
13- İnsan, sağlık ve çevre konularında öğretim hedeflerine uygun bir eğitim yapar ve video kaydı çeker.
14- İngilizce olarak kendini tanıtan ( ailesi, hobileri vb.) kısa bir yazı yazar.
15- Dersin genel değerlendirmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci kendi öğrenme sürecini tartışır.
2- Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik bilgiyi araştırır.
3- Kitap okuma ve yorumlama becerisini geliştirir.
4- Bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
5- Akademik ve entelektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
6- Toplumsal konularda sorumluluk projesinde yer alır.
7- Çevrenin korunmasına yönelik faaliyetlere katılarak bireysel, sosyal ve mesleki gelişimini destekler.
8- Yabancı dilde yazdığı yazı, katıldığı dil kursu veya okuduğu makale ile yabancı dil becerisini geliştirir.
9- Katılım gösterdiği etkinliklerin etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
10- İletişim becerilerini geliştirmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar