Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > FELSEFENİN TEMEL KAVRAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FELSEFENİN TEMEL KAVRAMLARI Birinci düzey FEL 105 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET KASIM ÖZGEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Felsefenin temel problemleri ve kavramlarıyla bağlantılı düşünmenin kazanılması.
Dersin tanımı Felsefenin temel alanları ve bu alanlardaki kavramlar ilgili filozof metinleriyle değerlendirlir.

Dersin içeriği
1- Felsefenin temel problemleri
2- ontolojide temel kavramlar
3- ontolojide temel kavramlar
4- epistemolojide temel kavramlar
5- epistemolojide temel kavramlar
6- etikte temel kavramlar
7- ara sınav
8- etikte temel kavramlar
9- sanat felsefesinde temel kavramlar
10- sanat felsefesinde temel kavramlar
11- Postmodernite
12- postmodernizm
13- genel değerlendirme
14- final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin temel kavramlarını analiz eder.
2- Ontolojiye dayalı problemleri kavrar ve diğer displenlerden farkını analiz eder.
3- Ontolojiye dayalı problemlerdeki farklı yaklaşımları değerlendirir.
4- Epistemolojiye dayalı problemleri kavrar ve diğer displenlerden farkını analiz eder.
5- Epistemolojiye dayalı problemlerdeki farklı yaklaşımları değerlendirir.
6- Etik felsefesindeki problemleri kavrar ve diğer displenlerden farkını analiz eder.
7- Etik felsefeye dayalı problemlerdeki farklı yaklaşımları değerlendirir.
8- Siyaset felsefesindek problemleri analiz ederek değerlendirir.
9- Sanat felsefesindek problemleri analiz ederek değerlendirir.
10- Çağdaş felsefi problemleri felsefe tarihindeki temel kavramlarla değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Heidegger,Felsefe nedir? Deleuze-Guattari, Felsefe nedir? Walther Kranz, Antik Felsefe? Heidegger, Düşüncenin Çağrısı
Yardımcı Kaynaklar NİHAT KEKLİK, FELSEFENİN İLKELERİ,İSTANBUL ÜNlVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ YAYINLARI İkiNci baskı. ANKARA'' 1996 AHMET CEVİZCİ, FELSEFE TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ, PARADİGMA YAYINLARI

Ders ile ilgili dosyalar