Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > GÖRÜNTÜ İŞLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRÜNTÜ İŞLEME Birinci düzey HM 202 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÜMİT HALUK ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Laboratuvar dersleri: Haftada iki saat teorik ve uygulamalı temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin amacı Sayısal işaret kavramını öğrenmek, sayısal görüntü ve Harita Mühendisliği alanında görüntü analiz, sorgulama ve özellik çıkartımı yapabilme
Dersin tanımı Tanımlar ve kavramlar, görüntüleme teknikleri, türleri ve uygun görüntü özellikleri. Dijital görüntü işleme programları, görüntü işleme yöntemleri. Filtrasyon, kombinasyon, üç boyutlu modelleme. Örnek görüntüler üzerinde Geomatik mühendisliği uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Sayısal İşaret ve Görüntü Kavramları
2- Görüntüleme sistem ve teknikleri
3- Görüntü tür ve özellikleri
4- Dijital görüntü işleme programları
5- Görüntü işleme yöntemleri
6- Görüntü zenginleştirme teknikleri
7- Görüntü zenginleştirme teknikleri
8- Harita Mühendisliği örnek uygulamalar
9- Görüntü filtreleme teknikleri
10- Harita Mühendisliği örnek uygulamalar
11- Harita Mühendisliği örnek uygulamalar
12- Görüntü sınıflandırma yöntemleri
13- Görüntü sınıflandırma yöntemleri
14- Harita Mühendisliği örnek uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel dijital görüntü işleme kavramlarını öğrenir.
2- Öğrenciye temel görüntü ve görüntüleme teknolojileri hakkında mesleki bilginin kazandırılması.
3- Temel görüntü filtreleme tekniklerini öğrenir.
4- Görüntü zenginleştirme süreçlerinin öğrenilmesi
5- Öğrenciye görüntü işleme problemlerin çözümü için algoritma tasarım becerisi kazandırılmaktadır.
6- Kümeleme ve kontrollü sınıflandırma teknikleri ile sınıflandırma becerisi kazandırılır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Digital Image Processing, Rafeal C. Gonzales, Addison-Wesley Publishing Image Processing in C, Dwayne Phillips, R&D Technical Pub.
Yardımcı Kaynaklar ___________________________________________

Ders ile ilgili dosyalar