Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > ESNEK ÜSTYAPILARIN KORUYUCU BAKIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESNEK ÜSTYAPILARIN KORUYUCU BAKIMI İkinci düzey İNŞ 534 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta Sözlü Anlatım
Dersin amacı Yol üstyapı ömrünün uzatılması ve servis kabiliyetinin iyi durumda olması amacıyla koruyucu bakım uygulamalarının yapılması gerekmektedir. Bu ders kapsamında, esnek üstyapılarda koruyucu bakım programlarının geliştirilmesi ve mevcut uygulamaların iyileştirilmesi için gerekli tüm teorik ve pratik bilgileri vermek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Yol Üstyapı Tabakaları- Zeminlerin Önemli Özellikleri-Üstyapıların Drenaj Özellikleri-Yol Üstyapında Görülen Bozulmalar-Koruyucu Bakım Kavramı-Koruyucu Bakımın Uygulanması ile İlgili Araçlar ve Teknolojiler- Çatlakların Onarımı- Koruyucu Sathi Kaplamalar, Harç Tipi Kaplamalar, İnce Takviye Tabakası

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Yol Üstyapısı
3- Zeminlerin Önemli Özellikleri
4- Üstyapıların Drenaj Özellikleri
5- Yol Üstyapında Görülen Bozulmalar
6- Yol Üstyapında Görülen Bozulmalar
7- Koruyucu Bakım Kavramı
8- Arasınav
9- Koruyucu Bakımın Uygulanması ile İlgili Araçlar ve Teknolojiler
10- Çatlakların Onarımı
11- Koruyucu Sathi Kaplamalar
12- Koruyucu Sathi Kaplamalar
13- Harç Tipi Kaplamalar
14- İnce Takviye Tabakası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Esneküstyapı bozulma tiplerini bilir.
2- Koruyucu bakım faaliyetlerini bilir.
3- Koruyucu bakımının uygulama yerini, zamanını ve tipini belirlemeyi öğrenir
4- Yüzeysel kaplamaları tanır.
5- Yüzeysel kaplama tasarımını öğrenir.
6- Koruyucu bakımın üstyapıya olan katkısını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar