Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > GENEL FİZİKİ COĞRAFYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL FİZİKİ COĞRAFYA Birinci düzey SBÖ 103 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAMAZAN KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ELVAN YALÇINKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Genel Fiziki Coğrafya konuları olan; jeoloji, jeomorfoloji, klimatoloji, hidrografya, bitki örtüsü, toprak, harita bilgisi, uzay ve coğrafya biliminin gelişimiyle ilgili temel konuların kazandırılması.
Dersin tanımı İnsan ve çevre arasındaki ilişkileri ortaya koyar.

Dersin içeriği
1- Matematik Coğrafya,Evren ve Güneş Sistemi
2- Gezegenler, Meteor ve Meteroitler, Ay
3- Dünya ile ilgili bazı terimler
4- Mevsimlerin Oluşumları. Enlem ve Boylamların Önemli Özellikleri
5- Harita Bilgisi
6- İzohipslerin Özellikleri, Profil ve Eğim Hesabı
7- Arasınav
8- Atmosfer ve İklim
9- Jeomorfoloji
10- Jeolojik Devirler
11- Hidroğrafya
12- Toprak Coğrafyası
13- Bitki Coğrafyası
14- Dönem sonu sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel fiziki coğrafyanın tanımını yaparak yeryüzü şekillerinin özelliklerini kavrayacak
2- Sular coğrafyasının önemini kavrayacak
3- İklim bilgisi ve toprak coğrafyasının ana hatlarını benimseyecek
4- Bitkiler ve hayvanlar coğrafyasının özelliklerini kavrayacak
5- Fiziki coğrafya konusunda geçen başlıca temel kavramları benimseyecek
6- toprak coğrafyasının ana hatlarını benimseyecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 0 0
Kısa sınavlar 1 14 14
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğanay, H., & Sever, R. (2018). Genel ve fiziki coğrafya. Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Akengin, H., & Dölek, İ. (2019). Genel fiziki coğrafya. Pegem Akademi Akkuş, A. (1998). Genel fiziki coğrafya. Nobel Yayın Dağıtım. Yazıcı, H., & Koca, M. K. (2012). Genel Coğrafya. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar