Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Elektrik ve Elektroniği > LOJİK DEVRE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LOJİK DEVRE TASARIMI Birinci düzey HEE 112 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ NURCAN SARIKAYA BAŞTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim verilir.
Dersin amacı Dersin amacı, kombinasyonel ve ardışık lojik devreler ve tasarımları hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu ders, kombinasyonel ve ardışık lojik devre tasarımları konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Kombinasyonel lojik devrelere giriş;
2- Kombinasyonel lojik devrelerin tasarımı;
3- MSI ve LSI devreleri ve bunların uygulamaları;
4- Ardışık lojik devrelere giriş;
5- RS, T, JK ve D Flip-Flopları;
6- Ardışık yapıların analizi;
7- Ardışık yapıların tasarımı;
8- Sayıcılar ve kaydediciler;
9- Ardışık lojik devre tasarımında optimizasyon;
10- MSI devreleri ile ardışık tasarım;
11- Analog-Dijital & Dijital-Analog Dönüştürücüler;
12- Aritmetik mantık ünitesi;
13- Programlanabilir lojik yapılar;
14- Hafıza elemanları;
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu ders sonunda öğrenci, kombinasyonel lojik devre yapılarını öğrenir ve tasarlar.
2- Bu ders sonunda öğrenci, Flip-Flop yapılarını öğrenir ve lojik devre tasarımında kullanır.
3- Bu ders sonunda öğrenci, ardışık lojik devreyi öğrenir, analiz eder ve tasarlar.
4- Bu ders sonunda öğrenci, sayıcı ve kaydedici yapılarını öğrenir ve lojik devrelerini tasarlar.
5- Bu ders sonunda öğrenci, aritmetik mantık ünitesini öğrenir ve lojik devresini tasarlar.
6- Bu ders sonunda öğrenci, programlanabilir lojik yapıları öğrenir ve uygular.
7- Bu ders sonunda öğrenci, hafıza elemanları yapılarını öğrenir ve lojik devre tasarımında kullanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2- Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
3- Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
4- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
5- Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
6- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7- Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
8- Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
9- Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
11- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
12- Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
13- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14- Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
16- Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Sayısal Tasarım, Yazar: M. MORRIS MANO 2)Aircraft Digital Electronic and Computer Systems:Principles, Operation and Maintenance, Yazar: MIKE TOOLEY 3)Mantık Devreleri, Yazar: HÜSEYİN EKİZ 4)Total Training Support (TTS), EASA PART 66, Module 5.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar