Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey ZBK600 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. EBUBEKİR YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze veya online
Dersin amacı Doktora programlarında verilen seminer dersi, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmesidir.
Dersin tanımı Bu ders, öğrencilere çeşitli konularda tartışma ve fikirler üretmeleri için bir forum sağlar. Öğrenciler seçtikleri bir araştırma konusunu derinlemesine inceler, araştırma, tartışma ve problem çözme alanlarındaki uzmanlarla seçilen konularda tartışırlar. Araştırma seminerinde öğrencilere programda kazandıkları bilgi, beceri ve pratik deneyimlerini bütünleştirme fırsatı verilir.

Dersin içeriği
1- Araştırmanın dayandığı bilimsel yaklaşımları açıklayabilir.
2- Bilimsel araştırmanın aşamalarını bilir.
3- Bilimsel araştırma yazarken başka kaynaklardan yararlanarak kurallara uygun biçimde alıntı yapar ve referans gösterir.
4- Araştırma ve yayın etiğini bilir.
5- Öğrenciler, seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında hakim oldukları bir konuda veya tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması yaparak, seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirlerler.
6- Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitaplar, yurt içi ve dışında yapılmış tezler, makaleler vb. tüm bilimsel çalışmalar incelenir.
7- Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışma öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulur. Öğretim üyesi, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik eder.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Programın amacına uygun bir alanda literatür tarayabilme
2- Toplanılan kaynakları inceleyip bir araya getirebilme
3- Toplanılan kaynakların sunuma hazırlanması
4- Grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini gelişmesi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar