Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > 3 BOYUTLU YÜZEY MODELLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
3 BOYUTLU YÜZEY MODELLEME Birinci düzey ETM 324 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VİLDAN TOPAK ÇAVUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSA CANDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, bilgisayar laboratuvarında
Dersin amacı Ders McNell Rhinoceros modelleme programı ile NURBS yüzey modelleme yeteneğini öğrencilere kazanadırmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı McNell Rhinoceros modelleme programı ile NURBS yüzey modelleme tekniğinin öğretildiği uygulama ağırlıklı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel tanıtım. Rhinoceros programının arayüzünün tanıtılması.
2- Rhinoceros eğri çizim araçları.
3- Rhinoceros eğri çizim araçları.
4- Rhinoceros eğri çizim araçları.
5- Rhinoceros yüzey oluşturma araçları.
6- Rhinoceros yüzey oluşturma araçları.
7- Rhinoceros yüzey oluşturma araçları.
8- Vize sınavı.
9- Rhinoceros katı model araçları.
10- Rhinoceros katı model araçları.
11- Rhinoceros katı model araçları.
12- Rhinoceros katı model araçları.
13- Rhinoceros render araçları.
14- Rhinoceros analiz araçları.
15- Final sınavı.
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- NURBS eğrileri hakkında genel bilgi edinilmesi.
2- NURBS yüzeyleri hakkında genel bilgi edinilmesi.
3- NURBS ile modelleme bilgisinin edinilmesi.
4- NURBS ile yüzey işleme yeteneklerinin edinilmesi.
5- Yüzey analiz bilgisinin edinilmesi.
6- Rhinoceros''ta teknik çizim yeteneğinin kazanılması.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Inside Rhinoceros 5: Ron K.C. Cheng Rhino NURBS 3D Modeling: Margaret Becker

Ders ile ilgili dosyalar