Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
M.Ö. I. bin yıolda Anadolu'da kendine özgü medeniyetler kuran Urartuların, Friglerin ve Lidyalıların nasıl bir devlet hayatına, sosyal ve kültürel hayata sahip olmuşlardır. medeniyete katkıları neler olmuştur. bunların günümüze yansımaları nelerdir.
|
Dersin tanımı
|
M.Ö: I. binde Anadolu'da varlığını sürdüren, Urartular, Frigler, Geç Hititler, Lidyalılar ve batısında yer alan kent devletlerinin siyasi, sosyal ve kültürel durumları nelerdir. birbirlerinden ne şekilde etkilenmişlerdir. batı Yunan dünyasına etkileri neler olmuştur. bunların öğretilmesi.
|
1- |
I. Binde Hitit devletinin mirası nelerdir.
|
2- |
–Urartu kültürü, yazısı, sanatı, mimarlığı
|
3- |
Geç Hitit beyliklerinin sanatı ve bunun üzerine Arami ve Asur etkisi
|
4- |
Anadolu’da I. Binde kullanılan yazı türleri, Hiyeroglif Luwice, Fenikece
|
5- |
Tabal krallığı ve kültür yapısı
|
6- |
Que, Samal krallıklarına Luwi etkisi
|
7- |
Melitene krallığı ve Hitit kültürünün devamı
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Friglerin tarihi ve kültürü
|
10- |
Frig dini sanatı ve mimarlığı
|
11- |
Lidya Krallığının siyasi ve sosyal yapısı
|
12- |
–Lidya Krallığının İon şehirleriyle olan İlişkileri
|
13- |
Lidya krallığının ekonomik gücü
|
14- |
Değerlendirme
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anadolu'da M.Ö. I. bin yıl başlarında ne tür değişimler yaşanmıştır. öğrenilmiş olacak
|
2- |
Anadolu'ya M.Ö. I. binyıl başlarında kimler gelmiştir. bunların dilleri nelerdir.öğrenilecek
|
3- |
M.Ö. I. bin yılda Doğu Anadolu'da meydana gelen gelişmeler nelerdir. Urartular kimdir. ne tür bir uygarlık kurmuşlardır.
|
4- |
Frigler nereden ve ne zaman gelmilşlerdir. etnisiteleri nedir. frigleri yönetim anlayışı, kültürü nelerdir.
|
5- |
Lidyalıar ne zaman ortaya çıkmışlardır. bunların etnik yapısı nedir. batı Anadolu'da ne gibi bir uygarlık kurdular.
|
6- |
Lidyalılar Egenin doğu kıyısındaki kentlerle ne tür kültürel ilişkiler içinde olmuşlardır.
|
7- |
Urartular Yeni Asur devletiyle savaşırken onlardan yazı ve diğer kültür unsurlarını nasıl almışlardır.
|
8- |
Urartuların Pers devlet yönetimi üzerine et
kisi olmuş mudur? bunlar nelerdir.
|
9- |
Frigler diğerlerine göre daha çok mucit bir kavim midir. hayvan masalları, çengelli iğne, friz, flüt bunlardan mı kalmıştır.
|
10- |
Anadolu'da yaşayan kavimlerin birbirlerine,ne ne tür etkileri oldu, Batı Yunan dünyasına bunlar nasıl ulaştı öğrenilmiş olacak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
22
|
1
|
22
|
Ödevler
|
15
|
2
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
2
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|