Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > SİYASAL İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL İLETİŞİM Birinci düzey URTS 239 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Siyasal iletişim ve siyasal kampanya hakkında bilgi verilmesi
Dersin tanımı Siyasal söylem ve kampanyaların siyasal iletişim stratejileri bağlamında ele alınması

Dersin içeriği
1- Siyasal iletişim nedir?
2- Siyasal kampanya nedir?
3- Siyasal iletişim ve kampanya farkları
4- Siyasal aktörler
5- Siyasal iletişimin Amerikanlaşması
6- Propaganda ve türleri
7- İkna edici mesaj stratejileri
8- Örnek siyasal kampanya incelemeleri - I
9- Örnek siyasal kampanya incelemeleri - II
10- Siyasal iletişim ve halkla ilişkiler
11- Siyasal iletişim ve reklamcılık
12- Siyasal iletişim ve diğer disiplinler
13- Siyasal kampanya tasarımı
14- Siyasal iletişim ve Medya
15- Negatif ve Pozitif Kampanyalar
16- Siyasal Kampanya ve Bütçe
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Siyasal kampanya ve siyasal iletişim farklarını öğrenir
2- Siyasal kampanya hazırlamasını öğrenir
3- Siyasal kampanyayla halkla ilişkiler ve reklam ilişkisini öğrenir
4- Siyasal iletişim ve kampanya farkları hakkında fikir sahibi olur
5- Siyasal aktörler hakkında fikir sahibi olur
6- Siyasal iletişimin Amerikanlaşması hakkında fikir sahibi olur
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aziz, Aysel; Siyasal İletişim, Nobel Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Lilleker, G. Darren; Siyasal İletişim Temel Kavramlar, Kaknüs Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar