Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEMEDE SON TEKNOLOJİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜLEMEDE SON TEKNOLOJİLER İkinci düzey BMM 513 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA İÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tıbbi Görüntüleme Sistemlerindeki son yıllarda gerçekleştirilen yeni cihaz, sistem, teknoloji ve yönelimler konusunda bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Genel Görüntü Karakteristikleri, Data Acquisition
2- X ışını görüntüleme ve Bilgisayarlı Tomografi
3- Bilgisayarlı ve Dijital Radyografi Yöntemleri ve Yenilikler
4- Bilgisayarlı Tomografi Görüntü Oluşturma (Image Reconstruction), Tomografi Sistemlerindeki Son gelişmeler
5- Nükleer Tıp Görüntüleme
6- PET/CT, SPECT sistemleri ve yenilikler
7- Ultrasonik Görüntüleme
8- Ultrasonik Görüntülemedeki son gelişmeler
9- Ara sınav
10- Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRI)
11- Sekanslar, MR Görüntü Oluşumu, Cihaz Donanımı
12- Difüzyon, Perfüzyon, Spektrografi ... gibi değişik MR uygulamaları
13- MRI'daki Son gelişmeler
14- MRI'daki Son gelişmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi Görüntüleme Sistemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma
2- Tıbbi Görüntüleme Teknolojileri hakkındaki son gelişmeleri ve uygulamaları anlayabilme
3- Araştırma, geliştirme çalışmalarına ve hastane uygulamalarına yönlendirme
4- ---
5- ---
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 12 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- N.B. Smith, A. Webb, Introduction to Medical Imaging, Physics, Engineering and Clinical applications, Cambridge University Press, UK, 2011. 2- J.D. Bronzino, The Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, 2000
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar