Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Saim ÖZDAMAR Prof.Dr. Gültekin ATALAN Prof.Dr Meryem EREN Prof. Dr. Harun ÜLGER Prof. Dr. Narin LİMAN Prof . Dr. Osman KÜÇÜK Doç. Dr. Ahmet ÖZTÜRK Doç.Dr. Nusret APAYDIN Doç. Dr. Ebru ÇETİN Doç. Dr. K. Semih GÜMÜŞSOY Doç. Dr. Serpil SARIÖZKAN Yrd. Doç.Dr. Gökçen DİNÇ Yrd. Doç. Dr. Aydın ALAN Yrd.Doç.Dr Önder DÜZLÜ Dr. Zeynep Soyer SARICA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Hayvan etiğini, deney hayvanlarının kullanımını öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Deneysel çalışmalarda kullanılan hayvanlar ve hayvan etiği
|
1- |
Mevzuat, Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Anatomisi,
|
2- |
Deney Hayvanlarının fizyolojisi, biyokimyası ve histolojisi,
|
3- |
Hayvan Hastalıkları (Parazitler)
|
4- |
Tutuş Teknikleri
|
5- |
İş Sağlığı Ve Güvenliği
|
6- |
Alternatif Yöntemler (3R Kuramı),
|
7- |
Kan Ve Örnek Alma Teknikleri,
|
8- |
Deney Hayvanlarının Beslenmesi
|
9- |
İlaç Verme ve Enjeksiyon Teknikleri
|
10- |
Hayvan Refahı ve Davranış Özellikleri
|
11- |
Laboratuar İşletmesi, Alternatif yöntemler ( Alternatif Deney Modelleri)
|
12- |
Anestezi ve Ötenazi teknikleri
|
13- |
Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Üretimi
|
14- |
Temel Laboratuar güvenliği ve temizlik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deneysel Hayvan temel biyolojileri kavrayabilme
|
2- |
Deney Hayvanlarında temel manuplasyonları kavrayabilme
|
3- |
Deney Hayvanlarında denek seçimini ve 3R kavrayabilme
|
4- |
Deney Hayvanlarına analjezi ve anestezi öğretilebilme
|
5- |
Deney Hayvanlarında Sakrifikasyon tekniklerini kavrayabilme
|
6- |
Hayvan deneylerinde postoperatif bakım ve ağrının kontrolü kavrayabilme
|
7- |
Deneysel Hayvan Kullanılan araştırmacıların deneylerinin yürütebilmeleri için temel donanıma sahip olmaları ve bu öğrendiklerini uygulayabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
|
|
2- |
Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|