Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALZEME-II |
Birinci düzey |
MM 210 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ŞENGÜL DANIŞMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ŞENGÜL DANIŞMAN
YRD.DOÇ.DR.DURMUŞ ODABAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Görv. Abdullah GÖÇER
Arş.Görv. Mustafa HAMAMCI
Arş.Görv.Ömer Barışkan YASAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı mühendislik malzemelerini tanıtmak, metallerin, seramiklerin, polimerlerin özelliklerini ve korozyon davranışlarını incelemek, uygulama alanlarını ortaya koymaktır. Labaratuar uygulamasında malzeme mekanik özelliklerini belirlemeye yönelik standart deney cihazları ile deneyleri yapmak,verileri kaydetmek., hesaplamaları yapmak sonuçları rapor halinde sunmak suretiyle öğrencilerin yazılı, sözlü, görsel iletişim becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
MM210Malzeme II
|
1- |
Demir ve çelik üretimi,
|
2- |
Yüksek fırın, tazeleme metotları
|
3- |
Demir-karbon denge diyagramı.
|
4- |
Demir-karbon denge diyagramı problemleri
|
5- |
Çeliklerin ısıl işlemleri
Su verme, temperleme, yüzey sertleştirme
|
6- |
Çeliklerin sınıflandırılması.
|
7- |
Dökme demirler
|
8- |
Dökme demirler
|
9- |
Demirdışı metal ve alaşımlar
|
10- |
Demirdışı metal ve alaşımlar
|
11- |
Organik malzemeler,
|
12- |
Seramik malzemeler
|
13- |
Metal malzemelerin korozyon davranışı
|
14- |
Korozyon Önleme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,Malzeme bilgilerini mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazandırarak, öğrencileri başarılı bir mühendislik kariyerine hazırlamak.
|
2- |
Malzeme mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme, modelleme, analiz etme ve çözme becerisi ile gerektiğinde sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisini kazandırmak.
|
3- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4- |
Demir-Karbon denge diyagramlarının anlaşılması ve problemlerin çözümlenmesi becerisini kazandırmak
|
5- |
Çeliklerin ısıl işlem aşamalarının anlaşılması
|
6- |
Temperleme, su verme, yüzey sertleştirme işlemlerinin kavranması
|
7- |
Dökme demir türlerinin ve üretim yöntemlerinin kavranması
|
8- |
Demir dışı metal malzemelerin ve alaşımların üretim ve iç yapı karakterizasyonlarının kavranması
|
9- |
Metal malzemelerin korozyon davranışlarının ve önleyici yöntemlerin kavranması
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
2
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
40
|
Ödev
|
7
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Malzeme II Ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.F.SMİTH, Çev;Nihat KINIKOĞLU, Literatür yayıncılık,2001
Introduction to Physical Metallurgy, H. Avner, McGraw-Hill Book Co., Sidney, 1974.
W. D. Calister, Jr., "Materials Science & Engineering. An Introduction", John Wiley & Sons, Inc., 1994
|
|