Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > BOŞALTIM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOŞALTIM SİSTEMİ Üçüncü düzey HİS 606 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Üriner sistemin histolojisini ve fonksiyonlarını kavranması.
Dersin tanımı Üriner sistemin genel histolojik özellikleri

Dersin içeriği
1- Üriner sistemin gelişimi
2- Böbreklerin gelişimi
3- Kalıcı böbreğin gelişimi
4- Mesane ve üretranın gelişimi
5- Üriner sistemin kongenital anomalileri
6- Üriner sistemin genel özellikleri
7- Üriner sistemin yapısal ve fonksiyonel bölümleri
8- Böbreklerin genel organizasyonu
9- Sınav
10- Nefronun yapısı
11- Böbreklerin kan damarları ve kan dolaşımı
12- Üriner sistemin görevleri
13- Renal kaliksler ve üreterler
14- Mesane ve üretra
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üriner sistemin gelişimi
2- Böbreklerin gelişimi
3- Kalıcı böbreğin gelişimi
4- Mesane ve üretranın gelişimi
5- Üriner sistemin kongenital anomalileri
6- Üriner sistemin genel özellikleri
7- Üriner sistemin yapısal ve fonksiyonel bölümleri Nefronun yapısı
8- Böbreklerin kan damarları ve kan dolaşımı
9- Renal kaliksler ve üreterler
10- Mesane ve üretra

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 5 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histology a Text and atlas, Ross MH, Reith EJ, Romrell LJ. (Sec. ed). Williams and Wilkins
Yardımcı Kaynaklar The Developing Human, Moore KL, Persaud TVN. W.B. Saunders co. Philedelphia

Ders ile ilgili dosyalar