Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > VİROLOJİDE TEŞHİS YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİROLOJİDE TEŞHİS YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey MİK 615 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Virüs identifikasyonunda kullanılan testler hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Virüs identifikasyonunda kullanılan testler hakkında bilgi vermeyi amçlayan doktora dersidir.

Dersin içeriği
1- Serolojinin tanımı Serolojinin tanımı (Demo)
2- Serolojik metodların kullanım alanları Serolojik metodların kullanım alanları (Demo)
3- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
4- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
5- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
6- Agar jel presipitasyon testi (AGPT) Agar jel presipitasyon testi (Demo)
7- Western Blotlama Western Blotlama uygulaması (Demo)
8- Plak redüksiyon testi (PRT) Plak redüksiyon testi uygulama (PRT)
9- Plak redüksiyon testi (PRT) Plak redüksiyon testi uygulama (PRT)
10- Southern Blotlama Southern Blotlama (Demo)
11- Northern Blotlama Northern Blotlama (Demo)
12- İmmun peroksidaz testi İmmun peroksidaz testi uygulama
13- Floresan antikor testi (FA) Floresan antikor testi (FA) uygulama
14- Floresan antikor testi (FA) Floresan antikor testi (FA) uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Viral teşhis metodları hakkında bilgi sahibi olmak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medikal Viroloji – Prof. Dr. M. Ziya DOYMAZ
Yardımcı Kaynaklar Virology Methods Manual – Brian W. J. Mahy

Ders ile ilgili dosyalar