Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > VİROLOJİDE TEŞHİS YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİROLOJİDE TEŞHİS YÖNTEMLERİ İkinci düzey MİK 615 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Virüs identifikasyonunda kullanılan testler hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Virüs identifikasyonunda kullanılan testler hakkında bilgi vermeyi amçlayan doktora dersidir.

Dersin içeriği
1- Serolojinin tanımı Serolojinin tanımı (Demo)
2- Serolojik metodların kullanım alanları Serolojik metodların kullanım alanları (Demo)
3- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
4- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
5- Nötralizasyon testi Nötralizasyon testi uygulaması
6- Agar jel presipitasyon testi (AGPT) Agar jel presipitasyon testi (Demo)
7- Western Blotlama Western Blotlama uygulaması (Demo)
8- Plak redüksiyon testi (PRT) Plak redüksiyon testi uygulama (PRT)
9- Plak redüksiyon testi (PRT) Plak redüksiyon testi uygulama (PRT)
10- Southern Blotlama Southern Blotlama (Demo)
11- Northern Blotlama Northern Blotlama (Demo)
12- İmmun peroksidaz testi İmmun peroksidaz testi uygulama
13- Floresan antikor testi (FA) Floresan antikor testi (FA) uygulama
14- Floresan antikor testi (FA) Floresan antikor testi (FA) uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Viral teşhis metodları hakkında bilgi sahibi olmak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medikal Viroloji – Prof. Dr. M. Ziya DOYMAZ
Yardımcı Kaynaklar Virology Methods Manual – Brian W. J. Mahy

Ders ile ilgili dosyalar