Giriş | English
Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri > SİSTEM YAKLAŞIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEM YAKLAŞIMI Birinci düzey EGB 548 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HABİB HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Genel sistem yaklaşımı kavramlarını ve eğitim kurumlarının sistem yaklaşımı ile incelenmesinin yanı sıra, yeni bilgisayara dayalı eğitim - bilgi sistemlerinin tasarımı bu derste öğretilecektir.
Dersin tanımı Sistem analizi ve sistem yaklaşımının tanımı, temel kavramlar, bilgi sistemleri, sistem akış diyagramı, bir sistem olarak eğitim, süreç çıktılar ürün konularında kavramları ve konuları bilir.

Dersin içeriği
1- Sistem analizi ve sistem yaklaşımı kavramlarının öğretilmesi
2- Eğitimi Sistem süreci olarak görebilmek
3- Sistemin öğeleri
4- Öğeler arasında etkileşim,
5- Sistem yaklaşımları 1
6- Sistem yaklaşımları 2
7- Örgütsel sistemin öğeleri:
8- Sistem kuramının özellikleri:
9- Sistem kuramının özellikleri:
10- Durumsallık yaklaşımı
11- Sistemin öğelerinin temel problemleri
12- Sistemin yenileşmesi
13- Eğitim sisteminin revize konuları
14- genel değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimi bir sistem olarak bilir
2- Eğitimin sistem öğelerini tanır ve aralarındaki bağlantıyı açıklayabilir.
3- Farklı sistem yaklaşımları bilir.
4- Sistem yaklaşımlarını ülkemiz eğitimine uyarlayabilir - kıyaslayabilir.
5- Eğitim problemlerini sistem yaklaşımı yönünden yorumlayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Genel hukuk dersleri içinde yeri
3- Dersin mesleki eğitime katkısı
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nobel Yayınları - Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi - Servet Özdemir
Yardımcı Kaynaklar tez makale araştırması.

Ders ile ilgili dosyalar