Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Tarımsal yapılar ve sulama ile tarım makinaları teknolojileri konularında bölgesel, ulusal ve uluslararası alanda mevcut problemler veya ilerde ortaya çıkabilecek olası problemlerin neler olabileceği ve bu sorunların çözümü konusunda bilimsel olarak nasıl bir yaklaşım sergilenmesi ve çözüm önerisinin sunulması gerektiği konusunun uygulamalı olarak ortaya konulması.
|
Dersin tanımı
|
Biyosistem Mühendisliği alanında; proje konularının belirlenmesi ve seçimi, problemler üzerine odaklanma, problem çözümü için tasarım kurma, veri toplama ve verileri çözümleme, bulguları yorumlama ve sonuca bağlama.
|
1- |
Bilimsel araştırma nedir ve bu konudaki farklı yaklaşımlar
|
2- |
Bilimsel araştırma nedir ve bu konudaki farklı yaklaşımlar
|
3- |
Biyosistem mühendisliğinde mevcut ve/veya olası proje konuları
|
4- |
Proje konusu seçimine etkili faktörler ve bunların diğer disiplinlerle olan olası bağlantıları
|
5- |
Problem üzerine odaklanma
|
6- |
Tasarım ve planlama konusunda dikkat edilecek hususlar (özgün değer, yaygın etki, yöntem ve yapılabilirlik düzeylerinin arttırılması)
|
7- |
Veri toplama ve verileri çözümleme
|
8- |
Bulguları yorumlama ve sonuca bağlama
|
9- |
Proje hazırlama süreci ve uygulama aşamasında yönetim
|
10- |
Rapor/sunum hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar
|
11- |
Biyosistem mühendisiliğinde örnek bir konun seçilmesi ve bu konu üzerinde proje hazırlama ve yönetiminin uygulamalı olarak gösterilmesi
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
|
2- |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
|
3- |
Alanı ile ilgili ileri düzey çalışmalar yürütebilme.
|
4- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
|
5- |
Alanındaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|