Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ Birinci düzey SÖP 103 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAMAZAN KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Elvan YALÇINKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adayları bu ders kapsamında öncelikle Türkiye’nin önemini fark edecekler, Türkiye’de doğal ortam, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri açıklayabilecek, bunlarla ilgili yaşanan sorunları ve sonuçları analiz edebileceklerdir. Türkiye’de doğal ortam, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri ile ilgili sorunlara öneriler getirebileceklerdir
Dersin tanımı Türkiyenin doğal ve beşeri coğrafyasını tanıma

Dersin içeriği
1- Türkiye nin coğrafi konumu
2- Türkiye nin jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri
3- Türkiye iklimi
4- Türkiye nin hidrografik özellikleri
5- Türkiye nin toprakları
6- Türkiye nin bitki örtüsü
7- Türkiye de doğal afetler
8- Ara Sınav
9- Türkiye de yerleşme ve Nüfus
10- Türkiye de tarım
11- Türkiye de ormancılık
12- Türkiye de madencilik ve enerji kaynakları
13- Türkiye de sanayi ve ticaret
14- Türkiye de ulaşım ve turizm
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye''nin coğrafi konumunu açıklar.
2- Türkiye''nin iklim özelliklerini açıklar.
3- Türkiye''nin hidrografik özelliklerini açıklar.
4- Türkiye de nüfus ve yerleşme özellilerini kavrar.
5- Türkiye''nin ziraatinin özelliklerini ve dağılışını ifade eder.
6- Türkiye''nin ulaşım ve turizm potansiyelini kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yazıcı, H., 2007, Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği.Pegema Yayıncılık,Ankara
Yardımcı Kaynaklar Özgür, E.,M.,2000, Türkiye Coğrafyası. Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar