Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Üçüncü düzey |
GK 003 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bilimin tarihsel gelişimi, bilimin doğası ve bilim felsefesine ilişkin detaylı bilgi sahibi olmak
|
Dersin tanımı
|
Bilimin tarihsel gelişimini ve bilim felsefesini ele alan bir derstir.
|
1- |
Bilim, bilimin doğası
|
2- |
Felsefe, bilimsel yöntem
|
3- |
Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
|
4- |
İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe
|
5- |
Mısır ve Mezopotamya’da bilim
|
6- |
Rönesans Avrupası ile Aydınlanma çağında bilim ve felsefe
|
7- |
Bilimlerin sınıflandırılması
|
8- |
Bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji
|
9- |
Etik ve din ilişkileri
|
10- |
Bilim ve paradigmalar
|
11- |
Viyana ve Frankfurt düşünce okulları
|
12- |
20. ve 21. yüzyıllarda bilim eleştirileri
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimin doğasının fen eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
|
2- |
Bilim felsefesine ilişkin temel kavramları bilir.
|
3- |
Bilimsel gelişmeleri tarihsel dönemlere ayırır.
|
4- |
Felsefi akımları tanır.
|
5- |
Bilimleri sınıflandırır.
|
6- |
Viyana ve Frankfurt düşünce okullarının özelliklerini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
6
|
4
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- Topdemir, H. G. & Unat, Y. (2019). Bilim tarihi ve felsefesi (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., & Çavuş Güngöre, S. (2014). Bilimin doğası ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
- Güzel, C. (2013). Bilim felsefesi. Bilgesu Yayıncılık, Ankara.
- Sönmez, V. (2019). Bilim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.
- Yıldırım, C. (2016). Bilim felsefesi. Remzi Kitabevi, Ankara.
- Yıldırım, C. (2016). Bilim tarihi. Remzi Kitabevi, Ankara.
|
|