Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I Birinci düzey ENM 219 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Endüstri Mühendisliği Giriş
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kavram ve 4857, 6331 ve 5510 sayılı yasaları öğrenmelerini sağlamak. İş Güvenliği uzmanı adayı olarak yetişmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Temel olarak iş sağlığı ve güvenliğine yönelik kanunların öğrenilmesi. İş Sağlığı ve güvenliğinin temelini oluşturan Risk Yönetimi ile ilgili metodların ve Risk Değerlemenin nasıl yapılacağının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- İş Sağlığı ve Güvenliği Nedir? Türkiye ve Dünyadaki durumununa bakış.
2- İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KAVRAM VE KURALLARININ GELİŞİMİ
3- İş sağlığı ve güvenliği kültürü-1
4- İş sağlığı ve güvenliği kültürü-2
5- Türkiye ve Dünyada İSG
6- Fiziksel risk etmenleri-1
7- Fiziksel risk etmenleri-2
8- Vize sınavı
9- Kişisel Koruyucu Donanımları-1
10- Kişisel Koruyucu Donanımları-2
11- Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-1
12- Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-2
13- Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-3
14- Risk Değerlendirme Teknikleri Tanıtımı-4
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İş Sağlığı ve güvenliğinin tarihçesini bilme becerisi kazanma
2- İş Sağlığı ve Güvenliği kültürünü bilme becerisi kazanma
3- Türkiyede ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliğinin gelişimini bilme becerisi kazanma
4- Fiziksel Risk etmenlerini bilme becerisi kazanma
5- Kişisel koruyucu donanımlarını bilme becerisi kazanma
6- Risk Yönetimi ve değerlendirmesini bilme becerisini kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dersin Hocasının Notları ve Çalışma Bakanlığı Sayfasındaki İş Sağlığı Güvenliği Notları
Yardımcı Kaynaklar Tüm İş Sağlığı ve Güvenliğine yönelik yazılan kitaplar ve kullanılan notlar

Ders ile ilgili dosyalar