Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > YABANCI DİL-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL-II Birinci düzey YD 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English and Turkish
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Turan ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı This course aims to increse students' ability of reading, understanding and using English language.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Okuma parçası örneği kullanarak, yapısal olarak bileşenlerini tarif etmek.
2- Okuma parçalarında, metindeki amacı bulmak.
3- Okuma parçasını haritalandırarak nerelerde önemli bilgiler olduğunu tespit etmek.
4- Okuma parçasındaki ana fikri bulmak.
5- Aktif okuma becerilerini örnek okuma parçaları üzerinde pekiştirmek.
6- Okuma parçalarında ilk paragrafı kullanarak metnin açıklama, tartışma ve ispatlamak amaçlarınından hangisine uygun olduğunu tespit etmek.
7- Okuma parçalarında giriş paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
8- Okuma parçalarında gövde paragraflarının özelliklerinin incelenmesi.
9- Okuma parçalarında sonuç paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
10- Uzun ve zor okuma parçalarını basitleştirme yöntemleri.
11- Uzun cümleleri kısaltma yöntemleri.
12- Paragraflarda detay bilgilerin verildiği cümlelerin tespiti ve bunların atılması.
13- Anlamı bilinmeyen kelimelerin cümle bütünlüğü içerisinde anlamlandırılması.
14- Okuma parçalarının hızlıca okunup anlanması üzerine verilen tekniklerinin birlikte yorumlanarak pekiştirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce metinler üzerinde aktif okuma becerileri geliştirilmektedir.
2- Okuduğunu anlama ve kısa sürede değerlendirme becerisi kazandırmak.
3- Güncel metinler üzerinde çalışarak pratik becerilerinin arttırılması.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Reader at Work II, METU,Department, Kandiller Bülent, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Cracking the TOEFL IBT, The Princeton Review, Douglas Pierce, 2008 English Grammar In Use, Cambridge University Press, Raymond Murphy, 2012

Ders ile ilgili dosyalar