Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. AYLA KARATAŞ TÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Canlı çeşitliliğinin önemini ve Türkiye''nin bitki ve hayvan türleri açısından zenginliğinin nedenlerini kavratmak. Türkiye''nin biyolojik zenginliğinin dünyaya göre durumunu ve bu zenginliği korumanın önemini kavratmak.
|
Dersin tanımı
|
Biyolojik çeşitliliğin kaynakları
Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri
Karasal ve sucul ekosistemler ve Türkiye örnekleri
Sulak alanlar ve önemi
Endemizm ve Türkiye’nin endemik hayvan ve bitkileri
Türkiye’nin gen merkezi olduğu canlı familyaları ve bu canlıların gen merkezleri
Türkiye’nin Kuş, Memeli, Kelebek, Balık, Sürüngen, İki yaşamlı, Açık tohumlu, Kapalı tohumlu, Endemik bitki, Mantar ve Yabani çiçeklerine ait örnekler
Biyoçeşitliliği koruma yöntemleri
|
1- |
Biyolojik çeşitlilik nedir ve önemi
|
2- |
Biyolojik çeşitliliğin kaynakları
|
3- |
Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri
|
4- |
Karasal ekosistemler ve Türkiye örnekleri
|
5- |
Sucul ekosistemler ve Türkiye örnekleri
|
6- |
Sulak alanlar, önemi ve ülkemizde bulunan önemli sulak alanlar
|
7- |
TEndemizm ve Türkiye’nin endemik hayvan ve bitkileri
|
8- |
Türkiye’nin gen merkezi olduğu canlı familyaları ve bu canlıların gen merkezleri
|
9- |
Türkiye’nin Endemik bitki, Mantar ve Yabani çiçeklerine ait örnekler
|
10- |
Türkiye’nin Açık tohumlu ve Kapalı tohumlu bitkilerine ait örnekler
|
11- |
Türkiye’nin Kuş, Memelilerine ait örnekler
|
12- |
Türkiye’nin Kelebek, Balık, Sürüngenlerine ait örnekler
|
13- |
Biyoçeşitliliği koruma yöntemleri
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye’nin bitki ve hayvan türlerinin zenginliğinin nedenlerini listeler.
|
2- |
Türkiye’nin fitocoğrafik bölgelerini ve özelliklerini açıklar.
|
3- |
İklim ve coğrafyanın biyoçeşitliliğe etkisini açıklar.
|
4- |
Karasal ve sucul ekosistemleri ve bunların zenginlikteki etkisini açıklar.
|
5- |
Biyolojik zenginliği korunmanın önemini ifade eder.
|
6- |
Sulak alanlar ve biyoçeşitlilik için önemini açıklar.
|
7- |
Endemizmi ve Türkiye’nin endemizm açısından zenginliğini açıklar.
|
8- |
Türkiye’nin canlı türleri açısından önemli bir gen merkezi olduğunu açıklar, örnekler verir.
|
9- |
Türkiye’de bulunan canlı türlerinin temel gruplarına ait örnekler verir.
|
10- |
Biyolojik zenginliği koruma yöntemlerini bilir ve açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası, Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 625 s, Ankara, 1996
Turkiye Amfibileri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 69 s, Ankara, 1997
Turkiye Sürüngenleri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 205 s, Ankara, 1997
Turkiye Memelileri (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 292 s, Ankara, 1998
Turkiye Kuşları (Monografi), Prof. Dr. Ali Demirsoy, METEKSAN Yayınları, 520 s, Ankara, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
www.trakus.org
www.tramem.org
www.trakel.org
Biyolojik Çeşitlilik Prof.Dr.Kani Işıklı(Google Akademik)
Biodiversity of Turkey
Ekolojik Denge ve Yok Olan Değerlerimiz, Çevre Dergisi, Uzm. Süleyman Başlar-Nurettin Şahin, Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Anabilim Dalı, İzmir
|
|