Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME I İkinci düzey EGB 511 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim şeklinde dersler verilmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları anlamaları, Türkiye''de ve dünyada program geliştirme ve değerlendirmenin tarihini bilmelerini, program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayarak bir program tasarısı hazırlamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Program geliştirme ve değerlendirme dersi, öğrencilerin program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini ve modellerini kavradıkları bir derstir.

Dersin içeriği
1- Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2- Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri
3- Program geliştirmede yeni yönelimler
4- Program geliştirmede yeni yönelimler
5- Program tasarısı modelleri
6- İçerik düzenleme yaklaşımları
7- Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler
8- Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler
9- Arasınav
10- Program değerlendirme modelleri
11- Program değerlendirme modelleri
12- Program tasarısı hazırlama
13- Program tasarısı hazırlama
14- Program tasarısı hazırlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenciler;
2- Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların bilgisine sahip olurlar.
3- Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklayabilirler.
4- Program geliştirmede yeni yönelimleri açıklayabilirler.
5- Program tasarım modellerini açıklayabilirler.
6- İçerik düzenleme yaklaşımlarını açıklayabilirler.
7- Hedef yazmada ilkeler ve yöntemleri bilir ve uygularlar.
8- Program değerlendirme modellerini yorumlayabilirler.
9- Program tasarısı hazırlayabilirler.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 8 7 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar Derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar