Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim şeklinde dersler verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları anlamaları, Türkiye''de ve dünyada program geliştirme ve değerlendirmenin tarihini bilmelerini, program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayarak bir program tasarısı hazırlamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Program geliştirme ve değerlendirme dersi, öğrencilerin program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini ve modellerini kavradıkları bir derstir.
|
1- |
Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri
|
3- |
Program geliştirmede yeni yönelimler
|
4- |
Program geliştirmede yeni yönelimler
|
5- |
Program tasarısı modelleri
|
6- |
İçerik düzenleme yaklaşımları
|
7- |
Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler
|
8- |
Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Program değerlendirme modelleri
|
11- |
Program değerlendirme modelleri
|
12- |
Program tasarısı hazırlama
|
13- |
Program tasarısı hazırlama
|
14- |
Program tasarısı hazırlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
|
2- |
Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların bilgisine sahip olurlar.
|
3- |
Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklayabilirler.
|
4- |
Program geliştirmede yeni yönelimleri açıklayabilirler.
|
5- |
Program tasarım modellerini açıklayabilirler.
|
6- |
İçerik düzenleme yaklaşımlarını açıklayabilirler.
|
7- |
Hedef yazmada ilkeler ve yöntemleri bilir ve uygularlar.
|
8- |
Program değerlendirme modellerini yorumlayabilirler.
|
9- |
Program tasarısı hazırlayabilirler.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
4
|
32
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
7
|
56
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste ilan edilecektir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste ilan edilecektir.
|
|