Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NARİN LİMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Bilimsel hzırlık öğrencilerine hücre, epitel ve bağdokuları hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Hücrenin tanımı, sitosolün, organellerin ve çekirdeğin sınıflandırılmaları, epitel doku çeşitleri, bağdokusunun tanımlanması, özellikleri bağ dokusu hücrelerinin yapıları ve fonksiyonları, bağ dokusu çeşitleri gibi bilgileri içerir
|
1- |
Hücrenin tanımı, büyüklüğü şekli ve yapısı
|
2- |
Şekilsiz temel plazma
|
3- |
Hücre zarı
|
4- |
Aktif ve Pasif transport
|
5- |
Ergastoplazma
|
6- |
Golgi Aygıtı, Lizozomlar
|
7- |
mikrocisimler, mitokondriyonlar
|
8- |
Arasınav
|
9- |
İpliksel organeller
|
10- |
Sitoplazma inklüzyonları
|
11- |
Çekirdek
|
12- |
Mitoz bölünme
|
13- |
Mayoz bölünme
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücrenin tanımı, büyüklüğü şekli ve yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Şekilsiz temel plazma, hücre zarı, aktif ve pasif transport hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Golgi Aygıtı, lizozomlar, ergastoplazma, mikrocisimler ve mitokondriyonlar hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
İpliksel organeller ve sitoplazma inklüzyonları hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Çekirdek hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Mitoz ve mayoz bölünme hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
2
|
32
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2011)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Histoloji ders Kitabı (Mahmut Sağlam, Reşat Nuri Aştı, Aytekin Özer, Yorum Matbaacılık, 1997)
Comparative Veterinary Histology with clinical correlates Elizabeth Aughey, Fredric L.Frye, London : Manson, 2001
Applied Veterinary Histology, William J. Banks, 3rd ed.. St.Louis : Mosby Year Book, 1993
Textbook of Veterinary Histology, H. Dieter Dellmann, 4th ed. Philadelphia: Lea and Febiger,1993
Color Atlas of Veterinary Histology, William J. Bacha, Philadelphia : Lea and Febiger
|
|