Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM |
Birinci düzey |
SEC 130 |
Seçmeli |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Dr. Ayşegül AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Dr. Ayşegül AYDIN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Sağlık hizmeti sunumunda yer alan personelin; hastalarla, hasta yakınlarıyla, yöneticileriyle ve diğer sağlık personelleriyle etkin ve etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; sağlık iletişiminin özellikleri ve boyutları, sözlü-sözsüz iletişim, empati, etkin dinleme, hasta profillerine göre kişilerarası iletişim kurabilme konularını içermektedir.
|
1- |
İletişim kavramı, önemi, özellikleri ve fonksiyonları.
|
2- |
2- İletişim süreci ve öğeleri.
|
3- |
3- İletişimi etkileyen bireysel faktörler(algılama...) ve iletişim engelleri
|
4- |
.
4- Sağlık iletişimi ve boyutları. Sağlık iletişiminin yararları
|
5- |
5- Sağlık iletişiminin gelişimini etkileyen faktörler. Türkiye''''de sağlık iletişimi
|
6- |
6- İletişim kuramları, sağlıkta iletişim modelleri.
|
7- |
7- İletişim türleri ve şekilleri.
|
8- |
8- ARA SINAV
|
9- |
9- Dinleme biçimleri, Empati, Ben Dili-Sen Dili
|
10- |
10- Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya.
|
11- |
11- Beden dili.
|
12- |
12- Sağlık hizmetlerinde etkili iletişim teknikleri ve Teröpatik iletişim.
|
13- |
13- Hastayı tanıma ve hasta profilleri.
|
14- |
14- Özel hastalar ve yakınlarıyla özel durumlarda iletişim.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1- İletişimin temel kavramlarını, iletişim sürecini ve iletişimin öneminin açıklayabilmesi.
|
2- |
2- Kendini ve iletişim tarzını tanır, değerleri ve iletişim özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir.
|
3- |
3- Hasta ve yakınlarıyla ilişkilerinde iletişim becerilerini kullanabilir.
|
4- |
4- Özel durumlarda iletişim engellerini, doğru teknikleri kullanarak aşabilir.
|
5- |
5- Sağlık kurumlarındaki formal ve informal iletişim ağlarına uyum sağlar.
|
6- |
6- Profesyonel iletişim becerilerini kişilerarası ilişkilerde kullanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
|
|
2- |
Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
|
|
3- |
Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
|
|
4- |
Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
|
|
5- |
Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
|
|
6- |
Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
|
|
7- |
Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
8- |
Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
|
|
9- |
Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
|
|
10- |
Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
|
|
11- |
Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
|
|
13- |
Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
|
14- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
1
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notu
|
|