Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CONTINUUM MECHANICS-II |
Üçüncü düzey |
ME606 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KEMAL APALAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA KEMAL APALAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste, ayrı parçacıklar yerine tam bir kütle olarak modellenen maddelerin mekanik davranışları ve kinematiğinin öğrencilere anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sürekli ortam olarak modellenen cisim boşlukları tamamen kendi maddesi ile dolduran cisimler olarak farz edilir. Bu modelleme, maddenin atomdan yapıldığını inkâr etmiş olur, bu yüzden sürekli değildir. Ancak uzun ölçeklerinde atomlar arası mesafelerden daha büyüktür, bazı modeller doğrudur. Esas fizik kurallarında mesela kütlenin korunumu, momentum korunumu ve enerji korunumu, bazı objelerin davranışlarının açıklayan diferansiyel denklemlerin türetilmesi için bazı modeller ve yapıcı ilişkiler yolu ile eklenen belirli malzeme çalışmaları hakkındaki bazı bilgiler için uygulanabilirler. Sürekli ortamlar mekaniği, herhangi bir koordinat sisteminin gözleminden bağımsız olan katı ve sıvıların fiziksel özellikleri ile uzlaşır. Bu özellikler daha sonra tansörler ile tanımlanır ki tansörler, koordinat sisteminden bağımsız olmanın özelliğini gerektiren matematiksel nesnelerdir. Bu tansörler hesaplamalı kolaylık için koordinat sisteminde ifade edilebilir.
|
1- |
Genel prensipler
|
2- |
Kütlenin korunumu, süreklilik denklemi
|
3- |
Momentum prensipleri, hareket denklemleri
|
4- |
Enerji dengesi, termodinamiğin birinci kanunu, enerji denklemi
|
5- |
İdeal malzemeler, klasik elastisite, hiperelastisite, Şekil değiştirme enerjisi fonksiyonları, termal gerilmeler
|
6- |
Akışkanlar, ideal sürtünmesiz akış, Lineer viskoelastik davranış
|
7- |
Plastisite, Metallerin plastik davranışları, viskoelastik malzemeler, akma kriterleri,
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Akışkanlar mekaniği, Newtonian akışı, Navier-Stokes denklemleri, Mükemmel akış, Euler denklemleri
|
10- |
Kelvin teoremi, Bernoulli denklemi, İrrotasyonel akış, Hız potansiyeli, akustik dalgalar, Gaz dinamiği
|
11- |
Lineerleştirilmiş elastisite teorisi
|
12- |
Bünye denklemleri
|
13- |
Kartezyen koordinatlarda düzlem elastisitesi
|
14- |
Silindşrik koordinat bileşenleri ve polar koordinatlarda düzlem elastisitesi
|
15- |
3 boyutlu elastisite
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sürekli ortam tanımını yapabilme
|
2- |
Sürekli ortamlar için, kütle korunumunu, süreklilik denklemini ve enerji dengesini yazabilme
|
3- |
Klasik elastisite tanımını yapabilme ve temel denklemlerini yazabilme
|
4- |
Akışkan tanımını yapabilme, ideal akışı ve denklemlerini tarifliyebilme
|
5- |
Bir sürekli ortam problemi için çözüm yöntemini seçebilmek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|