Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SALİH ÇAĞRI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Esra Kahya Özyirmidokuz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ödevler, Takım projeleri, Denemeler, Tartışmalar ve Örnek olaylar öğretim elemanı sunumları ile eşzamanlı olarak verilmektedir. Yanı sıra, yumuşak yetenekleri (soft-skills) geliştirme kapsamında oyun aktiviteleri ile:
*Kültürlerarası bir çalışma ortamında, genel iletişim becerilerini daha da geliştirmek
*Grup ödevleri yoluyla takım çalışması yetkinliklerini geliştirmek
*Konuyla ilgili açık bir yaklaşımla girişimleri teşvik etmek
|
Dersin amacı
|
Ana dersin amacı • Kültürdeki farklılıkları ve bunun küresel pazardaki İş İletişimi üzerindeki etkilerini anlamak
Özel kurs hedefleri • Kültürel farklılıkların köklerini belirleme
• Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamanın nedenlerini anlamak
• Kültürlerarası İletişim Engellerini Aşmak
Ek sıfatlar • Kültürle ilgili bilişimdeki önemi ve rolü, bazı sosyal bilişim konularını anlama • İşletmelerde yumuşak beceriler, kişilik ve kültürel farklılıklar
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler, işletmelere a ve topluluklara katkıda bulunan farklı kültürleri anlama konusunda bir bakış kazanacaklardır. Kültürel çeşitliliğin kişisel etkinlik üzerindeki etkisi hem bilişim hem de yönetim perspektifinden incelenecektir. Ayrıca, bu ders kapsamında aşağıdaki maddeler de dahildir:
• Küreselleşmiş bir iş ortamı bağlamında olayların ve süreçlerin tanımlanması
• Uluslararası iş ortamında iş görgü kuralları
• İletişim engellerini aşmak
|
1- |
Yumuşak becerilere giriş, tercihler
|
2- |
Kişilik tipleri, kişilerarası özellikler
|
3- |
Yumuşak becerileri ve grup dinamiklerini hedefleme
|
4- |
Sosyal bilişim, bilgide kişisel ve kültürel farklılıklar
|
5- |
Kültürlerarası İletişim - Küresel iş dünyasının önemi
|
6- |
Küresel köy - Riskler ve fırsatlar
|
7- |
Kavramsal sınırlamalar
|
8- |
vize
|
9- |
Sosyo-ideolojik farklılıklar ve küresel iş dünyasına etkileri
|
10- |
Kültürel Modeller (Buzdağı, vb.)
|
11- |
Geert Hofstede Kültürel Modeli
|
12- |
Diğer modeller: Schwartz Modeli, Trompenaarlar, Globe çalışması
|
13- |
Sözlü İş İletişimi (yüksek / düşük bağlam) Sözsüz İletişim
|
14- |
İletişimsel Engeller
|
15- |
Sosyal ve İş Standartları
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Küresel ortamda iş haberleşmesini geliştirmek için kültürel farklılıkları açıklar ve boyutlarını listeler
|
2- |
Yumuşak yetenekleri ve önemini açıklar ve kendi olumlu olumsuz yumuşak yeteneklerini listeler
|
3- |
Sosyal bilişimin önemini ve rolünü açıklar
|
4- |
Çok kültürlü haberleşmede karşılaşılan problemleri çözer
|
5- |
Kişilik ve kişisel hedeflerini belirler
|
6- |
Sosyal ağ kurmanın önemini açıklar ve uygular.
|
7- |
Kültürdeki farklılıkları ve bunun küresel pazardaki İş İletişimi Üzerindeki Etkilerini açıklar
|
8- |
Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamanın nedenlerini ve iletişim engellerini açıklar
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
42
|
1
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
42
|
1
|
42
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
20
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
121
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Adler, N. J. 2015. Communicating across cultural barriers. https://oie.duke.edu/sites/default/files/atoms/files/Communicating_across_Cultural_Barriers.pdf
• Baltador, L, Budac C., Belascu L., Some intercultural considerations on corporate social responsibility – case study: Romania and Hofstede''''s cultural dimensions, Revista Economica, 65:1 (2013), http://economice.ulbsibiu.ro/revista.economica/archive/65113baltador&budac&belascu.pdf.
• Bhardwaj S. et al, A Study on Managerial Communication in Multicultural Workplace, BVIMSR’s Journal of Management Research, Vol. 9 Issue - 1 : April : 2017, http://www.bvimsr.com/documents/publication/2017V9N1/8.pdf
• Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011.
• Hofstede, G., Culture’s Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage, Thousand Oaks, CA., 1980.
• Liu, S., Volcic, Z. & Gallois, C. 2014. Introducing intercultural communication: Global cultures and contexts. Los Angeles: Sage Publication. https://books.google.fi/books?id=md7SAwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=fi &source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
• McMahon, L. 2012. Cultural awareness training: the problem with dos and don’ts. English and Culture tutoring services. http://www.englishandculture.com/blog/bid/79068/Cultural-Awareness-TrainingThe-Problem-with-DOs-and-DON-Ts
• Magnusson et all, Breaking through the cultural clutter A comparative assessment of multiple cultural and institutional frameworks, Emeraldinsights, 2008.
• Thomas, D. C. & Peterson, M. F. 2015. Cross-cultural management: essential concepts. 3. edition. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc.
• Trompenaars, F, Hampden-Turner, C. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Global Business, McGraw-Hill, New York, NY, 1998.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Adler, N. J. 2015. Communicating across cultural barriers. https://oie.duke.edu/sites/default/files/atoms/files/Communicating_across_Cultural_Barriers.pdf
• Baltador, L, Budac C., Belascu L., Some intercultural considerations on corporate social responsibility – case study: Romania and Hofstede''''''''s cultural dimensions, Revista Economica, 65:1 (2013), http://economice.ulbsibiu.ro/revista.economica/archive/65113baltador&budac&belascu.pdf.
• Bhardwaj S. et al, A Study on Managerial Communication in Multicultural Workplace, BVIMSR’s Journal of Management Research, Vol. 9 Issue - 1 : April : 2017, http://www.bvimsr.com/documents/publication/2017V9N1/8.pdf
• Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011.
• Hofstede, G., Culture’s Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage, Thousand Oaks, CA., 1980.
• Liu, S., Volcic, Z. & Gallois, C. 2014. Introducing intercultural communication: Global cultures and contexts. Los Angeles: Sage Publication. https://books.google.fi/books?id=md7SAwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=fi &source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
• McMahon, L. 2012. Cultural awareness training: the problem with dos and don’ts. English and Culture tutoring services. http://www.englishandculture.com/blog/bid/79068/Cultural-Awareness-TrainingThe-Problem-with-DOs-and-DON-Ts
• Magnusson et all, Breaking through the cultural clutter A comparative assessment of multiple cultural and institutional frameworks, Emeraldinsights, 2008.
• Thomas, D. C. & Peterson, M. F. 2015. Cross-cultural management: essential concepts. 3. edition. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc.
• Trompenaars, F, Hampden-Turner, C. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Global Business, McGraw-Hill, New York, NY, 1998.
• Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011.
• Cho, K.R. and Padmanabhan, P., Revisiting the role of CD in MNC’s foreign ownership mode choice: the moderating effect of experience attributes, International Business Review, Vol. 14 No. 3, pp. 307-24, 2005.
• Holliday, A, Hyde, M., Kullman, J., Intercultural Communication: An advanced resource book for students, second edition, Routledge, New York, 2010
• Kiesling, S. F., ed., Intercultural discourse and communication: the essential readings, Oxford 2005.
• Niamh Hearns, Frances Devine, Tom Baum, (2017) "The implications of contemporary cultural diversity for the hospitality curriculum", Education + Training, Vol. 49 Issue: 5, pp.350-363,
• Pikhart M., Managerial communications and its changes in the global intercultural business world (2017)https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2017/05/shsconf_erpa2017_01013.pdf
• Rothlauf, J. 2014. A global view on intercultural management: challenges in a globalized world. Berlin: Walter de Gruyter GmbH.
|
|