Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > MANAGEMENT AND CULTURAL DIVERSITY II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MANAGEMENT AND CULTURAL DIVERSITY II Birinci düzey A-SRV302 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALİH ÇAĞRI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Esra Kahya Özyirmidokuz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ödevler, Takım projeleri, Denemeler, Tartışmalar ve Örnek olaylar öğretim elemanı sunumları ile eşzamanlı olarak verilmektedir. Yanı sıra, yumuşak yetenekleri (soft-skills) geliştirme kapsamında oyun aktiviteleri ile: *Kültürlerarası bir çalışma ortamında, genel iletişim becerilerini daha da geliştirmek *Grup ödevleri yoluyla takım çalışması yetkinliklerini geliştirmek *Konuyla ilgili açık bir yaklaşımla girişimleri teşvik etmek
Dersin amacı Ana dersin amacı • Kültürdeki farklılıkları ve bunun küresel pazardaki İş İletişimi üzerindeki etkilerini anlamak Özel kurs hedefleri • Kültürel farklılıkların köklerini belirleme • Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamanın nedenlerini anlamak • Kültürlerarası İletişim Engellerini Aşmak Ek sıfatlar • Kültürle ilgili bilişimdeki önemi ve rolü, bazı sosyal bilişim konularını anlama • İşletmelerde yumuşak beceriler, kişilik ve kültürel farklılıklar
Dersin tanımı Öğrenciler, işletmelere a ve topluluklara katkıda bulunan farklı kültürleri anlama konusunda bir bakış kazanacaklardır. Kültürel çeşitliliğin kişisel etkinlik üzerindeki etkisi hem bilişim hem de yönetim perspektifinden incelenecektir. Ayrıca, bu ders kapsamında aşağıdaki maddeler de dahildir: • Küreselleşmiş bir iş ortamı bağlamında olayların ve süreçlerin tanımlanması • Uluslararası iş ortamında iş görgü kuralları • İletişim engellerini aşmak

Dersin içeriği
1- Yumuşak becerilere giriş, tercihler
2- Kişilik tipleri, kişilerarası özellikler
3- Yumuşak becerileri ve grup dinamiklerini hedefleme
4- Sosyal bilişim, bilgide kişisel ve kültürel farklılıklar
5- Kültürlerarası İletişim - Küresel iş dünyasının önemi
6- Küresel köy - Riskler ve fırsatlar
7- Kavramsal sınırlamalar
8- vize
9- Sosyo-ideolojik farklılıklar ve küresel iş dünyasına etkileri
10- Kültürel Modeller (Buzdağı, vb.)
11- Geert Hofstede Kültürel Modeli
12- Diğer modeller: Schwartz Modeli, Trompenaarlar, Globe çalışması
13- Sözlü İş İletişimi (yüksek / düşük bağlam) Sözsüz İletişim
14- İletişimsel Engeller
15- Sosyal ve İş Standartları
16- Final
17- Final
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küresel ortamda iş haberleşmesini geliştirmek için kültürel farklılıkları açıklar ve boyutlarını listeler
2- Yumuşak yetenekleri ve önemini açıklar ve kendi olumlu olumsuz yumuşak yeteneklerini listeler
3- Sosyal bilişimin önemini ve rolünü açıklar
4- Çok kültürlü haberleşmede karşılaşılan problemleri çözer
5- Kişilik ve kişisel hedeflerini belirler
6- Sosyal ağ kurmanın önemini açıklar ve uygular.
7- Kültürdeki farklılıkları ve bunun küresel pazardaki İş İletişimi Üzerindeki Etkilerini açıklar
8- Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamanın nedenlerini ve iletişim engellerini açıklar
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 1 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 20 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Adler, N. J. 2015. Communicating across cultural barriers. https://oie.duke.edu/sites/default/files/atoms/files/Communicating_across_Cultural_Barriers.pdf • Baltador, L, Budac C., Belascu L., Some intercultural considerations on corporate social responsibility – case study: Romania and Hofstede''''s cultural dimensions, Revista Economica, 65:1 (2013), http://economice.ulbsibiu.ro/revista.economica/archive/65113baltador&budac&belascu.pdf. • Bhardwaj S. et al, A Study on Managerial Communication in Multicultural Workplace, BVIMSR’s Journal of Management Research, Vol. 9 Issue - 1 : April : 2017, http://www.bvimsr.com/documents/publication/2017V9N1/8.pdf • Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011. • Hofstede, G., Culture’s Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage, Thousand Oaks, CA., 1980. • Liu, S., Volcic, Z. & Gallois, C. 2014. Introducing intercultural communication: Global cultures and contexts. Los Angeles: Sage Publication. https://books.google.fi/books?id=md7SAwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=fi &source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false • McMahon, L. 2012. Cultural awareness training: the problem with dos and don’ts. English and Culture tutoring services. http://www.englishandculture.com/blog/bid/79068/Cultural-Awareness-TrainingThe-Problem-with-DOs-and-DON-Ts • Magnusson et all, Breaking through the cultural clutter A comparative assessment of multiple cultural and institutional frameworks, Emeraldinsights, 2008. • Thomas, D. C. & Peterson, M. F. 2015. Cross-cultural management: essential concepts. 3. edition. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc. • Trompenaars, F, Hampden-Turner, C. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Global Business, McGraw-Hill, New York, NY, 1998.
Yardımcı Kaynaklar • Adler, N. J. 2015. Communicating across cultural barriers. https://oie.duke.edu/sites/default/files/atoms/files/Communicating_across_Cultural_Barriers.pdf • Baltador, L, Budac C., Belascu L., Some intercultural considerations on corporate social responsibility – case study: Romania and Hofstede''''''''s cultural dimensions, Revista Economica, 65:1 (2013), http://economice.ulbsibiu.ro/revista.economica/archive/65113baltador&budac&belascu.pdf. • Bhardwaj S. et al, A Study on Managerial Communication in Multicultural Workplace, BVIMSR’s Journal of Management Research, Vol. 9 Issue - 1 : April : 2017, http://www.bvimsr.com/documents/publication/2017V9N1/8.pdf • Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011. • Hofstede, G., Culture’s Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage, Thousand Oaks, CA., 1980. • Liu, S., Volcic, Z. & Gallois, C. 2014. Introducing intercultural communication: Global cultures and contexts. Los Angeles: Sage Publication. https://books.google.fi/books?id=md7SAwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=fi &source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false • McMahon, L. 2012. Cultural awareness training: the problem with dos and don’ts. English and Culture tutoring services. http://www.englishandculture.com/blog/bid/79068/Cultural-Awareness-TrainingThe-Problem-with-DOs-and-DON-Ts • Magnusson et all, Breaking through the cultural clutter A comparative assessment of multiple cultural and institutional frameworks, Emeraldinsights, 2008. • Thomas, D. C. & Peterson, M. F. 2015. Cross-cultural management: essential concepts. 3. edition. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc. • Trompenaars, F, Hampden-Turner, C. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Global Business, McGraw-Hill, New York, NY, 1998. • Chaney, L.H., Martin, J., Intercultural business communication, fifth edition,Prentice Hall, New Jersey, 2011. • Cho, K.R. and Padmanabhan, P., Revisiting the role of CD in MNC’s foreign ownership mode choice: the moderating effect of experience attributes, International Business Review, Vol. 14 No. 3, pp. 307-24, 2005. • Holliday, A, Hyde, M., Kullman, J., Intercultural Communication: An advanced resource book for students, second edition, Routledge, New York, 2010 • Kiesling, S. F., ed., Intercultural discourse and communication: the essential readings, Oxford 2005. • Niamh Hearns, Frances Devine, Tom Baum, (2017) "The implications of contemporary cultural diversity for the hospitality curriculum", Education + Training, Vol. 49 Issue: 5, pp.350-363, • Pikhart M., Managerial communications and its changes in the global intercultural business world (2017)https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2017/05/shsconf_erpa2017_01013.pdf • Rothlauf, J. 2014. A global view on intercultural management: challenges in a globalized world. Berlin: Walter de Gruyter GmbH.

Ders ile ilgili dosyalar