Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZDE SEÇME KONULAR II |
İkinci düzey |
MAT 218 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik biliminin temel kavramlarını anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Diferensiyel kavramı ve uygulamaları,Belirsiz integral temel formülleri teknikleri,Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı,Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları),Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları,Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan
|
1- |
Diferensiyel kavramı ve uygulamaları
|
2- |
Belirsiz integral ve temel formüller
|
3- |
Bazı integral alma yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
|
4- |
Rasyonel, Trigonometrik ve Binom integralleri
|
5- |
Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı
|
6- |
Belirli İntegralin Özellikleri
|
7- |
İntegral Hesabın Temel Teoremi ve uygulamaları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
|
10- |
Kartezyen Koordinatlarda Alan ve Hacim Hesapları
|
11- |
Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları
|
12- |
Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları
|
13- |
Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları
|
14- |
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diferensiyel kavramını anlar.
|
2- |
Bazı integral alma yöntemlerini öğrenir.(Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
|
3- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabını yapar. (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
|
4- |
Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamalarını öğrenir.
|
5- |
Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamalarını öğrenir
|
6- |
Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamalarını öğrenir.
|
7- |
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan hesaplar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. W.Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, New York,1953
|
|