Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > ANALİZDE SEÇME KONULAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİZDE SEÇME KONULAR II Birinci düzey MAT 218 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Matematik biliminin temel kavramlarını anlamak.
Dersin tanımı Diferensiyel kavramı ve uygulamaları,Belirsiz integral temel formülleri teknikleri,Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı,Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları),Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları,Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan

Dersin içeriği
1- Diferensiyel kavramı ve uygulamaları
2- Belirsiz integral ve temel formüller
3- Bazı integral alma yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
4- Rasyonel, Trigonometrik ve Binom integralleri
5- Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı
6- Belirli İntegralin Özellikleri
7- İntegral Hesabın Temel Teoremi ve uygulamaları
8- Ara Sınav
9- Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
10- Kartezyen Koordinatlarda Alan ve Hacim Hesapları
11- Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları
12- Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları
13- Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları
14- Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diferensiyel kavramını anlar.
2- Bazı integral alma yöntemlerini öğrenir.(Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
3- Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabını yapar. (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
4- Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamalarını öğrenir.
5- Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamalarını öğrenir
6- Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamalarını öğrenir.
7- Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan hesaplar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
Yardımcı Kaynaklar 2. W.Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, New York,1953

Ders ile ilgili dosyalar