Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİZDE SEÇME KONULAR II |
Birinci düzey |
MAT 218 |
Seçmeli |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik biliminin temel kavramlarını anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Diferensiyel kavramı ve uygulamaları,Belirsiz integral temel formülleri teknikleri,Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı,Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları),Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları,Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan
|
1- |
Diferensiyel kavramı ve uygulamaları
|
2- |
Belirsiz integral ve temel formüller
|
3- |
Bazı integral alma yöntemleri (Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
|
4- |
Rasyonel, Trigonometrik ve Binom integralleri
|
5- |
Bir fonksiyonun Belirli integrali kavramı
|
6- |
Belirli İntegralin Özellikleri
|
7- |
İntegral Hesabın Temel Teoremi ve uygulamaları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabı (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
|
10- |
Kartezyen Koordinatlarda Alan ve Hacim Hesapları
|
11- |
Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamaları
|
12- |
Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamaları
|
13- |
Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamaları
|
14- |
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diferensiyel kavramını anlar.
|
2- |
Bazı integral alma yöntemlerini öğrenir.(Değişken Değiştirme, Kısmi İntegral v.s)
|
3- |
Belirli İntegralin Yaklaşık Hesabını yapar. (Dikdörtgen, Yamuk ,Simpson Kuralları)
|
4- |
Belirli integralin Fizik ve Biyolojiye Uygulamalarını öğrenir.
|
5- |
Belirli integralin Ekonomiye ve Epidemiye Uygulamalarını öğrenir
|
6- |
Genelleştirilmiş integrallerin olasılık ve istatistiğe uygulamalarını öğrenir.
|
7- |
Aritmetik ortalama, Varyans, Mod ve Medyan hesaplar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Tom M.Apostol, Mathematical Analysis, Addison-Wesley Publ.Company, London, 1973.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. W.Rudin, Principles of Mathematical Analysis, McGraw-Hill, New York,1953
|
|