Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > İLERİ ELEKTRONİK YAPI TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ELEKTRONİK YAPI TEORİSİ Üçüncü düzey KİM 659 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Modern kuantum kimyasal metotların teorik temellerini öğretmek.
Dersin tanımı Atomların ve moleküllerin elektronik yapısına dair teorik temelleri matematiksel çözümleriyle birlikte anlatan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Lineer cebir
2- Ortogonal fonksiyonlar, özfonksiyonlar, işlemciler
3- Varyasyon metodu
4- Orbitaller
5- Slater determinantları
6- Taban setleri
7- İşlemciler ve matris elemanları
8- Ara sınav
9- Spin - uydurulmuş konfigürasyonlar
10- Hartree - Fock denklemlerinin türetilmesi
11- Sınırlanmış kapalı kabuk Hartree-Fock metodu
12- Sınırlanmamış açık kabuk Hartree-Fock metodu
13- Çok parçacıklı pertürbasyon teorisi
14- Yoğunluk Fonksiyonel Teori
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuantum kimyasında kullanılan lineer cebir denklemleri ve çözümleri öğrenilecek.
2- Varyasyon metodu öğrenilecek.
3- Kuantum kimyasında kullanılan işlemciler öğrenilecek.
4- Moleküler hesaplamalarda kullanılan taban setleri öğrenilecek.
5- Hartree - Fock denklemlerinin türetilmesi ve değişik formları öğrenilecek.
6- Çok parçacıklı pertürbasyon teorisi öğrenilecek.
7- Yoğunluk Fonksiyonel Teori öğrenilecek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modern Quantum Chemistry: Introduction to Advanced Electronic Structure Theory, Attila Szabo, Neil S. Ostlund, Dover Publications, New edition (1996)
Yardımcı Kaynaklar Quantum Mechanics in Chemistry, George C. Schatz, Mark A. Ratne, Dover Publications, 1st edition (2002)

Ders ile ilgili dosyalar